Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Trnavský kraj

TRNAVA: Občania môžu komunikovať s krajskou samosprávou elektronicky

Ilustračné foto Foto: TASR/Vladimír Benko

Medzi službami je napríklad elektronické platenie poplatkov, vybavovanie sťažností a podnetov, žiadostí o dotáciu na kultúru i šport.

Trnava 27. októbra (TASR) – Projekt elektronizácie služieb ukončil Úrad Trnavského samosprávneho kraja (TTSK). Pripravoval ho počas uplynulých troch rokov za 4,49 milióna eur za spolufinancovania zo štrukturálnych fondov Európskej únie v Operačnom programe Informatizácia spoločnosti (OPIS). Dodávateľ, víťaz verejného obstarávania Datalan, a.s., pre potreby krajskej samosprávy kompletizoval 49 služieb, ktoré chce TTSK elektronicky poskytovať verejnosti. Prvoradým cieľom bolo výrazné zlepšenie prístupnosti k službám.

"V našom kraji považujeme efektívnu komunikáciu s občanmi za jednu z najdôležitejších pri napĺňaní kompetencií. Aj preto sme sa zapojili do projektu. Som presvedčený, že on-line služby budú využívať nielen mladí, ale vďaka jednoduchosti aj staršia generácia," povedal predseda TTSK Tibor Mikuš, ktorý bol zároveň predsedom riadiaceho výboru projektu.

Projektový manažér za TTSK Jaroslav Škovraga informoval, že medzi službami je napríklad elektronické platenie poplatkov, vybavovanie sťažností a podnetov, žiadostí o dotáciu na kultúru i šport, poskytovanie finančného príspevku na prevádzku sociálnej služby či poskytovanie informácií o regióne. Podmienkou na využitie elektronickej služby je nový občiansky preukaz s elektronickým podpisom. Na spoplatnené služby podané takouto formou sú poskytované aj výrazné zľavy na poplatkoch. Všetky informácie budú od 1. novembra na webovej stránke trnava-vuc.sk. Pri každom formulári nájde užívateľ podľa Škovragovho vyjadrenia popis služby TTSK a dokonca aj právny rámec, ktorý sa bude priebežne aktualizovať. "Naďalej však zostane možnosť komunikovať s Úradom TTSK aj štandardou písomnou formou či osobnou návštevou," dodal Škovraga.

E-služby sú prínosné nielen pre občanov, ale aj zamestnancov úradu – budú mať väčší prehľad a flexibilnejší prístup k archívnym záznamom, zefektívni a zrýchli sa reakcia na požiadavky jednotlivcov i podnikateľských subjektov, pričom všetky podania budú vybavované plne automaticky. Pre úrad to znamená aj nižšie náklady na prevádzku a efektívnu správu popri napĺňaní cieľa OPIS - vytvorenie inkluzívnej informačnej spoločnosti ako prostriedku pre rozvoj vysoko výkonnej vedomostnej ekonomiky.