Spoločnosť PSA Peugeot Citroën Slovakia vyrobila v uplynulom roku 255.176 vozidiel, čo je nový rekord v doterajšej histórii automobilky.
Autor TASR
Trnava 24. marca (TASR) - Do modernizácie systému logistiky v prevádzke montáže bude v nasledovných 12 mesiacoch smerovať nová investícia trnavskej automobilky PSA Peugeot Citroën Slovakia za 4,5 milióna eur.
Realizovať sa bude tzv. full kittingom. Ide o nový spôsob automatického toku dielcov z logistiky na montážny post. Zvyšuje flexibilitu pri zmenách objemu výroby, rýchle prispôsobovanie mixu modelov vyrábaných v Trnave a zavádzanie nových výbav vo vyrábaných vozidlách. Z priestoru okraja linky odbudnú zásoby dielcov, ktoré budú umiestnené vo vozíkoch (kitoch). Tie budú vyrábané vozidlo sprevádzať pozdĺž linky, čo výrazne ušetrí pohyb operátorov pri montáži jednotlivých dielcov.
"Aplikácia full kittingu prebieha už v týchto dňoch v rámci pilotnej prevádzky na linke dverí, a to prípravou kitovacej zóny. Pokračovať bude školením personálu a paralelne sa bude robiť úprava kitovacích vozíkov a inštalácia potrebných zariadení na linke. Postupné spúšťanie prevádzky bude nasledovať v apríli. V ďalšej pripravovanej fáze sa technológia full kitting bude rozširovať aj na prípravu palubnej dosky na trnavskej prevádzke montáž," uviedol hovorca automobilky Peter Švec.
Spoločnosť PSA Peugeot Citroën Slovakia vyrobila v uplynulom roku 255.176 vozidiel, čo je nový rekord v doterajšej histórii automobilky. Trnavské výrobné centrum tak medziročne zvýšilo objem výroby o 2,7 %. Zároveň celková technická kapacita výrobného centra bola využitá len na 85 %. Automobilka v Trnave stabilne vytvára 3500 priamych pracovných postov a s nepriamymi pracovnými pozíciami prostredníctvom svojich dodávateľov dáva prácu takmer 10.000 ľuďom. Technologicky je jednou z najnovších v rámci skupiny PSA Peugeot Citroën. Strategickú investíciu na Slovensku oznámil francúzsky koncern v januári 2003. Jej celková suma už presiahla jednu miliardu eur. Aktuálne vyrába modely Peugeot 208 a Citroën C3 Picasso, ktorý sa od roku 2008 vyrába exkluzívne len na Slovensku. V rámci príspevku k trvalo udržateľnému rozvoju zredukovala automobilka od júna 2012 objem odpadu na skládku na nulu. Trnavský závod patrí v spotrebe energií na výrobu jedného vozidla medzi najlepšie automobilky Európy.
Realizovať sa bude tzv. full kittingom. Ide o nový spôsob automatického toku dielcov z logistiky na montážny post. Zvyšuje flexibilitu pri zmenách objemu výroby, rýchle prispôsobovanie mixu modelov vyrábaných v Trnave a zavádzanie nových výbav vo vyrábaných vozidlách. Z priestoru okraja linky odbudnú zásoby dielcov, ktoré budú umiestnené vo vozíkoch (kitoch). Tie budú vyrábané vozidlo sprevádzať pozdĺž linky, čo výrazne ušetrí pohyb operátorov pri montáži jednotlivých dielcov.
"Aplikácia full kittingu prebieha už v týchto dňoch v rámci pilotnej prevádzky na linke dverí, a to prípravou kitovacej zóny. Pokračovať bude školením personálu a paralelne sa bude robiť úprava kitovacích vozíkov a inštalácia potrebných zariadení na linke. Postupné spúšťanie prevádzky bude nasledovať v apríli. V ďalšej pripravovanej fáze sa technológia full kitting bude rozširovať aj na prípravu palubnej dosky na trnavskej prevádzke montáž," uviedol hovorca automobilky Peter Švec.
Spoločnosť PSA Peugeot Citroën Slovakia vyrobila v uplynulom roku 255.176 vozidiel, čo je nový rekord v doterajšej histórii automobilky. Trnavské výrobné centrum tak medziročne zvýšilo objem výroby o 2,7 %. Zároveň celková technická kapacita výrobného centra bola využitá len na 85 %. Automobilka v Trnave stabilne vytvára 3500 priamych pracovných postov a s nepriamymi pracovnými pozíciami prostredníctvom svojich dodávateľov dáva prácu takmer 10.000 ľuďom. Technologicky je jednou z najnovších v rámci skupiny PSA Peugeot Citroën. Strategickú investíciu na Slovensku oznámil francúzsky koncern v januári 2003. Jej celková suma už presiahla jednu miliardu eur. Aktuálne vyrába modely Peugeot 208 a Citroën C3 Picasso, ktorý sa od roku 2008 vyrába exkluzívne len na Slovensku. V rámci príspevku k trvalo udržateľnému rozvoju zredukovala automobilka od júna 2012 objem odpadu na skládku na nulu. Trnavský závod patrí v spotrebe energií na výrobu jedného vozidla medzi najlepšie automobilky Európy.