Možnosti parkovania v lokalite rozšíri aj doplnenie parkovacej zóny B.
Autor TASR
Trnava 17. novembra (TASR) - Novú rezidentskú zónu s názvom R2, do ktorej budú patriť vnútrobloky po oboch stranách Spartakovskej ulice chce zaviesť od marca budúceho roka mesto Trnava. V súvislosti s tým zverejnilo návrh všeobecne záväzného nariadenia (VZN), ktoré mení a dopĺňa VZN o dočasnom parkovaní motorových vozidiel. Rokovať o ňom budú trnavskí mestskí poslanci na decembrovej schôdzi. Informovala o tom hovorkyňa mesta Veronika Majtánová.
Navrhovaná zóna R2 na Spartakovskej ulici zahŕňa zhruba 600 bytov. „Parkovacie miesta v zóne sú prioritne určené na parkovanie pre tamojších obyvateľov. Rovnako ako v R1 na Ulici Ľudmily Podjavorinskej sú obyvatelia s trvalým pobytom v rezidentskej zóne zvýhodnení. Oplatí sa im zakúpiť parkovaciu kartu – za prvé auto v domácnosti na rok zaplatia iba jedno euro, druhé ich vyjde 99 eur. Zóna R2 bude rovnako ako R1 spoplatnená nonstop, pretože Spartakovská aj sídlisko Ľudmily Podjavorinskej sú zaťažené parkujúcimi vozidlami v dennom i nočnom čase počas celého týždňa,“ informovala hovorkyňa.
Možnosti parkovania v lokalite rozšíri aj doplnenie parkovacej zóny B. Podľa návrhu by do nej po novom mali patriť aj nedávno vybudované parkovisko pred hlavným vchodom do mestského zimného štadióna a parkovacie miesta na pozdĺžne státie na Spartakovskej ulici. „Súčasťou tejto zóny je už od 1. augusta aj parkovisko pred obchodom Billa, avšak regulácia v ňom ešte nebola spustená. Parkovanie tu bude spoplatnené po ukončení výstavby a vyznačení parkovacích miest,“ informovala Majtánová.
Zóna B slúži ako možnosť lacného parkovania napríklad pre ľudí dochádzajúcich do Trnavy, ktorí potrebujú parkovať v blízkosti centra, a tiež pre návštevy obyvateľov priľahlých zón R1 a R2. Hodina parkovania tam pri platbe cez webovú aplikáciu datamesta.trnava.sk stojí 20 centov, víkendy sú zdarma. Výška poplatkov za parkovanie v R2 bude rovnaká ako v R1 pri všetkých druhoch platieb.
„Za necelý polrok regulácie parkovania sa na Podjavorinskej znížil počet parkujúcich áut zo 170 až 200 na 150 počas noci a približne 100 cez deň. Vďaka jasným pravidlám zvýhodňujúcim Trnavčanov už domáci nemajú problém kedykoľvek v mieste bydliska zaparkovať. Dáta ukazujú, že regulácia statickej dopravy je správny krok a preto budeme postupne zavádzať ďalšie rezidentské zóny,“ doplnil primátor Trnavy Peter Bročka.
Navrhovaná zóna R2 na Spartakovskej ulici zahŕňa zhruba 600 bytov. „Parkovacie miesta v zóne sú prioritne určené na parkovanie pre tamojších obyvateľov. Rovnako ako v R1 na Ulici Ľudmily Podjavorinskej sú obyvatelia s trvalým pobytom v rezidentskej zóne zvýhodnení. Oplatí sa im zakúpiť parkovaciu kartu – za prvé auto v domácnosti na rok zaplatia iba jedno euro, druhé ich vyjde 99 eur. Zóna R2 bude rovnako ako R1 spoplatnená nonstop, pretože Spartakovská aj sídlisko Ľudmily Podjavorinskej sú zaťažené parkujúcimi vozidlami v dennom i nočnom čase počas celého týždňa,“ informovala hovorkyňa.
Možnosti parkovania v lokalite rozšíri aj doplnenie parkovacej zóny B. Podľa návrhu by do nej po novom mali patriť aj nedávno vybudované parkovisko pred hlavným vchodom do mestského zimného štadióna a parkovacie miesta na pozdĺžne státie na Spartakovskej ulici. „Súčasťou tejto zóny je už od 1. augusta aj parkovisko pred obchodom Billa, avšak regulácia v ňom ešte nebola spustená. Parkovanie tu bude spoplatnené po ukončení výstavby a vyznačení parkovacích miest,“ informovala Majtánová.
Zóna B slúži ako možnosť lacného parkovania napríklad pre ľudí dochádzajúcich do Trnavy, ktorí potrebujú parkovať v blízkosti centra, a tiež pre návštevy obyvateľov priľahlých zón R1 a R2. Hodina parkovania tam pri platbe cez webovú aplikáciu datamesta.trnava.sk stojí 20 centov, víkendy sú zdarma. Výška poplatkov za parkovanie v R2 bude rovnaká ako v R1 pri všetkých druhoch platieb.
„Za necelý polrok regulácie parkovania sa na Podjavorinskej znížil počet parkujúcich áut zo 170 až 200 na 150 počas noci a približne 100 cez deň. Vďaka jasným pravidlám zvýhodňujúcim Trnavčanov už domáci nemajú problém kedykoľvek v mieste bydliska zaparkovať. Dáta ukazujú, že regulácia statickej dopravy je správny krok a preto budeme postupne zavádzať ďalšie rezidentské zóny,“ doplnil primátor Trnavy Peter Bročka.