Program Vzdelávanie a zdravotníctvo v rozvojovej spolupráci je zatiaľ jediným na Slovensku, ktorý sa venuje oblasti vzdelávania a komplexnej starostlivosti o deti v ranom veku.
Autor TASR
Trnava 18. októbra (TASR) – Prví študenti začali v tomto akademickom roku študovať na Trnavskej univerzite (TU) program Vzdelávanie a zdravotníctvo v rozvojovej spolupráci. Je zatiaľ jediným na Slovensku, ktorý sa venuje oblasti vzdelávania a komplexnej starostlivosti o deti v ranom veku.
Študijný program je kombináciou študijných odborov predškolská a elementárna pedagogika a verejné zdravotníctvo, realizuje sa súbežne na Pedagogickej fakulte a Fakulte zdravotníctva a sociálnej práce TU. Stojí na dlhodobých skúsenostiach univerzity v rozvojovej spolupráci s chudobnými lokalitami sveta, keď odborníci univerzity už pred dvoma desaťročiami začali pôsobiť v Južnom Sudáne a Keni. Tam boli ich cieľovou oblasťou slumy s najchudobnejšími vrstvami obyvateľov. TASR informovala prorektorka TU pre vzdelávanie Viera Peterková.
Študenti nového odboru okrem získania štandardnej kvalifikácie učiteľstva pre predškolské vzdelávanie budú podľa Peterkovej schopní pôsobiť v podmienkach, kde infraštruktúra komplexnej starostlivosti chýba a kde nie je deťom venovaná potrebná pedagogická ani zdravotná starostlivosť.
"Nielen v rozvojových krajinách, ale tiež v slovenských lokalitách s vysokým zastúpením sociálne znevýhodnených skupín," dodala prorektorka. Počas štúdia získajú praktické skúsenosti z práce v sociálne vylúčených a chudobných komunitách, vrátane zahraničných elokovaných pracovísk TU v Keni.
"Absolvent tohto programu môže byť učiteľom alebo asistentom učiteľa, no jeho kvalifikácia pedagóga je rozšírená o dimenzie dôkladnejšej zdravotnej a sociálnej podpory detskej populácie. Vie byť zdravotníckym asistentom v oblastiach so zdravotnými a sociálnymi rizikami, bude pripravený spolupracovať s rodinami, matkami a budúcimi matkami i širším sociálnym prostredím a vybavený bude schopnosťou identifikovať ohrozenia a nedostatky súvisiace so zdravotnou a sociálnou starostlivosťou o deti," povedala Peterková. TU realizuje tento program v dennej i externej forme.
Študijný program je kombináciou študijných odborov predškolská a elementárna pedagogika a verejné zdravotníctvo, realizuje sa súbežne na Pedagogickej fakulte a Fakulte zdravotníctva a sociálnej práce TU. Stojí na dlhodobých skúsenostiach univerzity v rozvojovej spolupráci s chudobnými lokalitami sveta, keď odborníci univerzity už pred dvoma desaťročiami začali pôsobiť v Južnom Sudáne a Keni. Tam boli ich cieľovou oblasťou slumy s najchudobnejšími vrstvami obyvateľov. TASR informovala prorektorka TU pre vzdelávanie Viera Peterková.
Študenti nového odboru okrem získania štandardnej kvalifikácie učiteľstva pre predškolské vzdelávanie budú podľa Peterkovej schopní pôsobiť v podmienkach, kde infraštruktúra komplexnej starostlivosti chýba a kde nie je deťom venovaná potrebná pedagogická ani zdravotná starostlivosť.
"Nielen v rozvojových krajinách, ale tiež v slovenských lokalitách s vysokým zastúpením sociálne znevýhodnených skupín," dodala prorektorka. Počas štúdia získajú praktické skúsenosti z práce v sociálne vylúčených a chudobných komunitách, vrátane zahraničných elokovaných pracovísk TU v Keni.
"Absolvent tohto programu môže byť učiteľom alebo asistentom učiteľa, no jeho kvalifikácia pedagóga je rozšírená o dimenzie dôkladnejšej zdravotnej a sociálnej podpory detskej populácie. Vie byť zdravotníckym asistentom v oblastiach so zdravotnými a sociálnymi rizikami, bude pripravený spolupracovať s rodinami, matkami a budúcimi matkami i širším sociálnym prostredím a vybavený bude schopnosťou identifikovať ohrozenia a nedostatky súvisiace so zdravotnou a sociálnou starostlivosťou o deti," povedala Peterková. TU realizuje tento program v dennej i externej forme.