Predseda TTSK hovorí o nasadení jedného menšieho a jedného štandardného autobusu do skúšobnej prevádzky.
Autor TASR
Trnava 21. februára (TASR) – Trnavský samosprávny kraj (TTSK) a spoločnosť Arriva Trnava spolupracujú na projekte uvedenia skúšobnej prevádzky dvoch autobusov na vodíkový pohon v prímestskej autobusovej doprave. Uviedol to predseda TTSK Jozef Viskupič v pondelok na predstavení prvej mobilnej čerpacej stanice na vodík na Slovensku, ktorá sa nachádza práve v areáli dopravcu.
„Naším cieľom je, aby sme bezuhlíkovú technológiu vo veľmi krátkej dobe predstavili aj v našej verejnej doprave,“ uviedol generálny riaditeľ Arriva László Ivan. Predseda TTSK hovorí o nasadení jedného menšieho a jedného štandardného autobusu do skúšobnej prevádzky. „Chceme testovať prvé výrobky, ktoré disponujú pohonom na vodík, a zistiť výhody aj nevýhody v skúšobnej fáze,“ informoval Ivan. V súčasnosti hľadajú možnosti získania takýchto autobusov cez verejné obstarávanie a zaoberajú sa možnosťami inštalovania čerpacích staníc na vodík. Podľa Viskupiča by ich päť až šesť naprieč územím TTSK umožnilo obslužnosť autobusmi na vodík vo všetkých regiónoch. Následne by v rámci obnovy vozového parku mohlo nastať nasadenie autobusov na vodík a postupné zvyšovanie ich percentuálneho zastúpenia.
Na predstavení prvej mobilnej čerpacej stanice na vodík v areáli Arriva Trnava Slovenskou inovačnou a energetickou agentúrou Viskupič informoval o príprave spustenia do prevádzky aj prvej stabilnej čerpacej stanice. „Mala by podľa zámeru Jadrovej energetickej spoločnosti Slovenska vzniknúť v tomto roku pri Modranke, miestnej časti Trnavy,“ uviedol Ivan. V rámci predstavenia mobilnej stanice TTSK dostal do krátkodobého užívania na prezentačné účely osobný automobil na vodíkový pohon, ktorý chce predstaviť aj na stredných školách vo svojej pôsobnosti.
„Naším cieľom je, aby sme bezuhlíkovú technológiu vo veľmi krátkej dobe predstavili aj v našej verejnej doprave,“ uviedol generálny riaditeľ Arriva László Ivan. Predseda TTSK hovorí o nasadení jedného menšieho a jedného štandardného autobusu do skúšobnej prevádzky. „Chceme testovať prvé výrobky, ktoré disponujú pohonom na vodík, a zistiť výhody aj nevýhody v skúšobnej fáze,“ informoval Ivan. V súčasnosti hľadajú možnosti získania takýchto autobusov cez verejné obstarávanie a zaoberajú sa možnosťami inštalovania čerpacích staníc na vodík. Podľa Viskupiča by ich päť až šesť naprieč územím TTSK umožnilo obslužnosť autobusmi na vodík vo všetkých regiónoch. Následne by v rámci obnovy vozového parku mohlo nastať nasadenie autobusov na vodík a postupné zvyšovanie ich percentuálneho zastúpenia.
Na predstavení prvej mobilnej čerpacej stanice na vodík v areáli Arriva Trnava Slovenskou inovačnou a energetickou agentúrou Viskupič informoval o príprave spustenia do prevádzky aj prvej stabilnej čerpacej stanice. „Mala by podľa zámeru Jadrovej energetickej spoločnosti Slovenska vzniknúť v tomto roku pri Modranke, miestnej časti Trnavy,“ uviedol Ivan. V rámci predstavenia mobilnej stanice TTSK dostal do krátkodobého užívania na prezentačné účely osobný automobil na vodíkový pohon, ktorý chce predstaviť aj na stredných školách vo svojej pôsobnosti.