Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 30. november 2024Meniny má Ondrej a Andrej
< sekcia Trnavský kraj

Trnavský kraj plánuje investovať 660.000 eur do cestovného ruchu

Trnava, archívna snímka. Foto: TASR - Lukáš Grinaj

Prostriedky tradične určené na propagáciu kraja na veľtrhoch cestovného ruchu budú presmerované do rozvoja turistickej infraštruktúry.

Trnava 17. decembra (TASR) – Krajská organizácia cestovného ruchu (KOCR), ktorej zriaďovateľom je Trnavský samosprávny kraj (TTSK), plánuje v roku 2021 výdavky do propagácie cestovného ruchu v regióne vo výške 660.000 eur. TASR o tom informovalo komunikačné oddelenie TTSK.

Prostriedky tradične určené na propagáciu kraja na veľtrhoch cestovného ruchu budú presmerované do rozvoja turistickej infraštruktúry.

"Napriek pandémii očakávame, že impulz pre cestovný ruch v kraji prinesie plnohodnotná činnosť krajskej organizácie cestovného ruchu. V budúcom roku sa zameriame najmä na zlepšovanie turistickej a cyklistickej infraštruktúry, na čo sme vyčlenili 160.000 eur. Na atraktívne lokality upozorníme vodičov prostredníctvom hnedých tabúľ pri cestách I. a II. triedy. Zameriame sa aj na intenzívnejšie sieťovanie turistických informačných kancelárií," uviedol predseda TTSK Jozef Viskupič.

Hlavnými zdrojmi príjmu organizácie sú členské príspevky od TTSK a troch oblastných organizácií cestovného ruchu (OOCR) – OOCR Rezort Piešťany, OOCR Trnava Tourism a OOCR Žitný Ostrov. Prvýkrát je súčasťou rozpočtu aj dotácia od Ministerstva dopravy a výstavby SR.

"Na budúci rok pripravíme koncepciu rozvoja destinácie nášho kraja do roku 2026. Časť aktivít a propagácie zrealizujeme v online priestore. Premiérovo podporíme aj miestny kultúrny a kreatívny priemysel. Čoskoro napríklad vyhlásime súťaž na vytvorenie návrhov risografík," doplnil predseda KOCR Pavol Kalman.

V tomto roku KOCR pripravila marketingové kampane Dovolenka v Trnavskom kraji, Cestovateľské kino (ne)poznaný kraj alebo Spoznaj svojho vinára. Boli tvorené informáciami o kraji, propagáciou atraktivít, tipmi na výlety alebo súťažami. V rámci podpory jeho systematického rozvoja KOCR vytvára balíčky sieťujúce jednotlivé regióny Trnavského kraja.