Trnavský samosprávny kraj (TTSK) má v súvislosti s duálnym vzdelávaním pripravený procesný manuál i projektové smernice pre školy a zamestnávateľov.
Autor TASR
Trnava 20. augusta (TASR) - Trnavský samosprávny kraj (TTSK) má v súvislosti s duálnym vzdelávaním pripravený procesný manuál i projektové smernice pre školy a zamestnávateľov. Považuje ho za základný predpoklad jeho úspešného reštartu, nakoľko doteraz bolo zapojených do duálneho vzdelávania iba šesť stredných škôl v kraji. TASR o tom informoval hovorca TTSK Patrik Velšic.
"Chceme dosiahnuť, aby sa TTSK ako zriaďovateľ škôl stal sprostredkovateľom medzi podnikmi a školami, aby aktívne pomáhal obom stranám najmä pri náročných administratívnych a iných procesoch. O čo menej práce s tým budú mať, o to viac sa môžu sústrediť na napĺňanie podstaty duálneho vzdelávania," povedal koordinátor a projektový manažér systému duálneho vzdelávania v TTSK Peter Hutta. "Okrem manuálu sme pripravili aj podrobný projektový zámer, kde sú presne špecifikované potrebné údaje, každý aspekt spolupráce máme podchytený. Teší nás, že náš postup hodnotí pozitívne aj Štátny inštitút odborného vzdelávania (ŠIOV)," dodal.
Nové vedenie TTSK tak pokračuje v napĺňaní aktuálnej koncepcie svojho odboru školstva, vedy a výskumu a regionálneho rozvoja. Kraj má v zriaďovateľskej pôsobnosti 34 stredných odborných škôl, z nich viac ako 20 z nich prichádza do úvahy pre duálne vzdelávanie. Po uvedení systému do praxe plánuje TTSK predostrieť svoje poznatky aj na úrovni Združenia samosprávnych krajov SK8.
Podľa vyjadrenia manažéra systému duálneho vzdelávania Milana Kuzmu zo ŠIOV postup TTSK bude vzorom aj pre ostatné kraje. Kladne hodnotil aj ďalšie procesné kroky a harmonogram pre systém duálneho vzdelávania, ktoré sú v súlade aj s koncepciou ŠIOV.
"Chceme dosiahnuť, aby sa TTSK ako zriaďovateľ škôl stal sprostredkovateľom medzi podnikmi a školami, aby aktívne pomáhal obom stranám najmä pri náročných administratívnych a iných procesoch. O čo menej práce s tým budú mať, o to viac sa môžu sústrediť na napĺňanie podstaty duálneho vzdelávania," povedal koordinátor a projektový manažér systému duálneho vzdelávania v TTSK Peter Hutta. "Okrem manuálu sme pripravili aj podrobný projektový zámer, kde sú presne špecifikované potrebné údaje, každý aspekt spolupráce máme podchytený. Teší nás, že náš postup hodnotí pozitívne aj Štátny inštitút odborného vzdelávania (ŠIOV)," dodal.
Nové vedenie TTSK tak pokračuje v napĺňaní aktuálnej koncepcie svojho odboru školstva, vedy a výskumu a regionálneho rozvoja. Kraj má v zriaďovateľskej pôsobnosti 34 stredných odborných škôl, z nich viac ako 20 z nich prichádza do úvahy pre duálne vzdelávanie. Po uvedení systému do praxe plánuje TTSK predostrieť svoje poznatky aj na úrovni Združenia samosprávnych krajov SK8.
Podľa vyjadrenia manažéra systému duálneho vzdelávania Milana Kuzmu zo ŠIOV postup TTSK bude vzorom aj pre ostatné kraje. Kladne hodnotil aj ďalšie procesné kroky a harmonogram pre systém duálneho vzdelávania, ktoré sú v súlade aj s koncepciou ŠIOV.