Celková predpokladaná výška oprávnených výdavkov bola viac ako tri milióny eur.
Autor TASR
Podbranč 2. septembra (TASR) – V pondelok sa začala rekonštrukcia cesty II/581 na úseku Podbranč – Myjava. TASR o tom informoval podpredseda Trnavského samosprávneho kraja (TTSK) Pavol Kalman.
Celková predpokladaná výška oprávnených výdavkov bola viac ako tri milióny eur. "Podarilo sa vysúťažiť sumu približne o polovicu nižšiu na úrovni 1,5 milióna, kde je spoluúčasť kraja 75.000 eur," uviedol predseda TTSK Jozef Viskupič. Ako ďalej doplnil, modernizácia úseku by mala byť zrealizovaná do konca roka.
Na zlom stave cesty sa podpísala aj hustá kamiónová doprava. "Sme si toho vedomí a vedieme komunikáciu s ministerstvom dopravy, aby aj tento úsek bol spoplatnený pre nákladnú dopravu," doplnil predseda TTSK.
"Táto cesta je mimoriadne dôležitá pre tranzitných vodičov nielen z Trnavského kraja. O rekonštrukcii sa hovorilo už veľmi dlho, ale administratívne opatrenia nedovolili skoršiu modernizáciu tejto cesty," doplnil Kalman.
Práce sa budú vykonávať na približne 3,5-kilometrovom úseku so šírkou piatich metrov vo ôsmich etapách. "Treba počítať s viacerými dopravnými obmedzeniami a apelujeme na vodičov, aby boli počas rekonštrukcie ohľaduplní. Práce sa budú uskutočňovať vždy v jednom pruhu, v druhom budú striedavo púšťané vozidlá v obojsmernej premávke," informoval o tom zástupca firmy Strabag, ktorá rekonštrukciu realizuje, Anton Boc.
Ako ďalej doplnil, budú realizované kompletne nové odvodnenie cesty a nový asfalto-betónový koberec. "Dôležité je, že sa spevní aj krajnica cesty, ktorá dlhodobo nebola spevňovaná," uviedol Boc.
Celková predpokladaná výška oprávnených výdavkov bola viac ako tri milióny eur. "Podarilo sa vysúťažiť sumu približne o polovicu nižšiu na úrovni 1,5 milióna, kde je spoluúčasť kraja 75.000 eur," uviedol predseda TTSK Jozef Viskupič. Ako ďalej doplnil, modernizácia úseku by mala byť zrealizovaná do konca roka.
Na zlom stave cesty sa podpísala aj hustá kamiónová doprava. "Sme si toho vedomí a vedieme komunikáciu s ministerstvom dopravy, aby aj tento úsek bol spoplatnený pre nákladnú dopravu," doplnil predseda TTSK.
"Táto cesta je mimoriadne dôležitá pre tranzitných vodičov nielen z Trnavského kraja. O rekonštrukcii sa hovorilo už veľmi dlho, ale administratívne opatrenia nedovolili skoršiu modernizáciu tejto cesty," doplnil Kalman.
Práce sa budú vykonávať na približne 3,5-kilometrovom úseku so šírkou piatich metrov vo ôsmich etapách. "Treba počítať s viacerými dopravnými obmedzeniami a apelujeme na vodičov, aby boli počas rekonštrukcie ohľaduplní. Práce sa budú uskutočňovať vždy v jednom pruhu, v druhom budú striedavo púšťané vozidlá v obojsmernej premávke," informoval o tom zástupca firmy Strabag, ktorá rekonštrukciu realizuje, Anton Boc.
Ako ďalej doplnil, budú realizované kompletne nové odvodnenie cesty a nový asfalto-betónový koberec. "Dôležité je, že sa spevní aj krajnica cesty, ktorá dlhodobo nebola spevňovaná," uviedol Boc.