Injektáž sa uskutoční po vyhodnotení vhodnosti injektážnej hmoty v skúšobných poliach a potrvá do apríla 2020.
Autor TASR
Bratislava 9. decembra (TASR) - Pracovníci spoločnosti Zakladanie stavieb začali s prácami na injektáži podložia v kanáloch pravej plavebnej komory Vodného diela Gabčíkovo (VDG). Opravy by mali spevniť podložie, z ktorého sa počas 30 rokov prevádzky vyplavili drobné častice štrku. V plavebnej komore by mali počas nasledujúcich mesiacov do dva metre hrubého železobetónového dna vyvŕtať spolu 250 otvorov. Informovala o tom v pondelok agentúra Key Communications, mediálny zástupca českej spoločnosti Metrostav, ktorá opravu komôr realizuje.
Injektáž sa uskutoční po vyhodnotení vhodnosti injektážnej hmoty v skúšobných poliach a potrvá do apríla 2020. "Ide o komplikovaný krok z hľadiska priestorových možností. Kanál vysoký štyri metre obmedzuje možnosti manipulácie. Budeme musieť použiť malé vŕtacie súpravy. Časovo náročné je najmä prevŕtanie železobetónovej dosky s hrúbkou dva metre," uviedol Radek Liška, projektový manažér Metrostavu. V podloží pravej stavebnej komory VDG sa počíta s 250 vrtmi, pričom plánujú realizáciu približne štyroch vrtov denne.
Opravy pokračujú aj v ďalších častiach vodného diela. Do konca roka budú hotové aj demontáže potrubných rozvodov a strojovní hydraulického systému. Metrostav aktuálne ukončuje rokovania s dodávateľom nových hydraulických agregátov a valcov, ktoré sa budú vyrábať v Holandsku.
Pracovníci Metrostavu so špecializáciou na oceľové konštrukcie už podľa Lišku takmer dokončili prvý diel dolných oceľových vrát plavebnej komory. Vráta sa vyrábajú v halách Metrostavu v Horných Počerniciach neďaleko Prahy. "Výroba dolných vrát prebieha uspokojivo. Ich transport na Slovensko a začatie montáží na prelome marca a apríla budúceho roka sú reálne," spresnil Liška.
Injektáž sa uskutoční po vyhodnotení vhodnosti injektážnej hmoty v skúšobných poliach a potrvá do apríla 2020. "Ide o komplikovaný krok z hľadiska priestorových možností. Kanál vysoký štyri metre obmedzuje možnosti manipulácie. Budeme musieť použiť malé vŕtacie súpravy. Časovo náročné je najmä prevŕtanie železobetónovej dosky s hrúbkou dva metre," uviedol Radek Liška, projektový manažér Metrostavu. V podloží pravej stavebnej komory VDG sa počíta s 250 vrtmi, pričom plánujú realizáciu približne štyroch vrtov denne.
Opravy pokračujú aj v ďalších častiach vodného diela. Do konca roka budú hotové aj demontáže potrubných rozvodov a strojovní hydraulického systému. Metrostav aktuálne ukončuje rokovania s dodávateľom nových hydraulických agregátov a valcov, ktoré sa budú vyrábať v Holandsku.
Pracovníci Metrostavu so špecializáciou na oceľové konštrukcie už podľa Lišku takmer dokončili prvý diel dolných oceľových vrát plavebnej komory. Vráta sa vyrábajú v halách Metrostavu v Horných Počerniciach neďaleko Prahy. "Výroba dolných vrát prebieha uspokojivo. Ich transport na Slovensko a začatie montáží na prelome marca a apríla budúceho roka sú reálne," spresnil Liška.