Teraz.sk prináša historické fotografie z archívu TASR s dobovými popiskami.
Autor TASR
Začiatkom sedemdesiatych rokov minulého storočia jazdí na cestách socialistického Československa čoraz viac automobilov. Prevládajú prirodzene automobily domácej produkcie Pomoc motoristom ponúkajú aj prví servisáci aj na kolesách.
Ako prvá lastovička sa objavuje žltá Škoda 100, ktorá začala jazdiť po cestách Stredoslovenského kraja v auguste 1973. Podľa dobových záznamov patrila vtedajšiemu značkovému autoservisu Škoda v Biskupiciach pri Fiľakove. Išlo o prvý pojazdný autoservis podniku Mototechna v republike.
Viac fotografií nájdete TU
„Je to návrh Tibora Molnára z tohto značkového autoservisu. Návrh realizoval odštiepený závod Mototechny v Banskej Bystrici spolu s podnikovým riaditeľstvom v Prahe,“ píše sa v správe z archívu TASR.
Uvádza sa v ňom aj to, že skúsenosti prvých dní potvrdili oprávnenosť tohto pojazdného servisu. Služby poskytol aj zákazníkom - majiteľom automobilov Škoda z Bulharskej ľudovej republiky, Nemeckej demokratickej republiky Nemeckej spolkovej republiky, Švédska či Holandska.
„Pojazdný autoservis bude navštevovať aj rekreačné strediská, autocampingy, aby pomohol odstrániť závady, ktoré by mohli autoturistom znepríjemniť zaslúžený odpočinok. Táto služba je zároveň dobrou propagáciou osobných automobilov Škoda,“ uvádza sa v správe.
Jedným z členov posádky bol vtedy aj zamestnanec autoservisu Tibor Szalaj. Priamo v rekreačnom stredisku, alebo kdekoľvek na ceste dokázal odstrániť aj poruchy vážnejšieho charakteru a vodičovi tak ušetril niekoľko hodín času, ktorý môhol venovať spoločnej dovolenke s rodinou.