Konštruktérom prototypu závodného automobilu, ktorý dostal prezývku Trnavský drak, bol Ján Krajčovič. Ten bol v tamojšom regióne známy ako odborník na motory a automobilové konštrukcie.
Autor TASR
Bratislava/Trnava 10. decembra (TASR) - Pred očami obyvateľov Trnavy sa začiatkom februára 1949 odohrávalo na tú dobu nezvyčajné motoristické divadlo. Ľudia postávali na zasnežených chodníkoch a so záujmom sledovali, ako sa po cestách preháňa auto, ktoré nápadne pripomínalo dizajn pretekárskej formuly.
Konštruktérom prototypu závodného automobilu, ktorý dostal prezývku Trnavský drak, bol Ján Krajčovič. Ten bol v tamojšom regióne známy ako odborník na motory a automobilové konštrukcie. Tomuto koníčku sa venoval celý život, pričom autá mu boli aj obživou. Pracoval totiž ako autodrožkár, čo bol predchodca dnešného taxikára.
Motoristický nadšenec, bývalý pretekár a zberateľ motocyklov Jozef Fitoš pre TASR uviedol, že Krajčovič patril ešte do starej gardy trnavských motoristov a bol vo svojej dobe považovaný za jedného z najlepších odborníkov na konštruovanie a opravy automobilov.
"Bol známy ako veľmi dobrý pretekár, ale i opravár áut. Venoval sa nielen osobákom, ale opravoval aj malé nákladné autá. Odtiaľ asi pramenia aj jeho vedomosti o motoroch a konštrukciách," vysvetľuje Fitoš.
Krajčovič bol aj konštruktérom prototypu dvojmiestneho závodného automobilu, ktorý vznikol niekoľko rokov po vojne a dosahoval vraj rýchlosť viac ako 130 kilometrov za hodinu. Mal aerodynamický tvar, odkrytú kabínu vodiča a pripomínal starý typ pretekárskej formuly.
Podľa záznamov z archívu TASR automobil bol poháňaný štvorvalcovým motorom KDF nemeckej výroby s objemom jeden liter. Tento výrobca motorov bol v 40. a 50. rokoch minulého storočia významným dodávateľom motorov do automobilového priemyslu.
"Jeden môj známy mi raz telefonoval, že kúpil dom a upratoval starú šopu, kde našiel množstvo starých súčiastok a časopisov. Vybral som sa tam a našiel také motoristické časopisy, ktoré som ani nepoznal. Boli však už dosť znehodnotené. Vtedy som sa dozvedel, že tento dom kedysi patril známemu pretekárovi," spomína Fitoš na prekvapujúci nález materiálu z dielne trnavského motoristického fachmana.
Konštruktérom prototypu závodného automobilu, ktorý dostal prezývku Trnavský drak, bol Ján Krajčovič. Ten bol v tamojšom regióne známy ako odborník na motory a automobilové konštrukcie. Tomuto koníčku sa venoval celý život, pričom autá mu boli aj obživou. Pracoval totiž ako autodrožkár, čo bol predchodca dnešného taxikára.
Motoristický nadšenec, bývalý pretekár a zberateľ motocyklov Jozef Fitoš pre TASR uviedol, že Krajčovič patril ešte do starej gardy trnavských motoristov a bol vo svojej dobe považovaný za jedného z najlepších odborníkov na konštruovanie a opravy automobilov.
"Bol známy ako veľmi dobrý pretekár, ale i opravár áut. Venoval sa nielen osobákom, ale opravoval aj malé nákladné autá. Odtiaľ asi pramenia aj jeho vedomosti o motoroch a konštrukciách," vysvetľuje Fitoš.
Krajčovič bol aj konštruktérom prototypu dvojmiestneho závodného automobilu, ktorý vznikol niekoľko rokov po vojne a dosahoval vraj rýchlosť viac ako 130 kilometrov za hodinu. Mal aerodynamický tvar, odkrytú kabínu vodiča a pripomínal starý typ pretekárskej formuly.
Podľa záznamov z archívu TASR automobil bol poháňaný štvorvalcovým motorom KDF nemeckej výroby s objemom jeden liter. Tento výrobca motorov bol v 40. a 50. rokoch minulého storočia významným dodávateľom motorov do automobilového priemyslu.
"Jeden môj známy mi raz telefonoval, že kúpil dom a upratoval starú šopu, kde našiel množstvo starých súčiastok a časopisov. Vybral som sa tam a našiel také motoristické časopisy, ktoré som ani nepoznal. Boli však už dosť znehodnotené. Vtedy som sa dozvedel, že tento dom kedysi patril známemu pretekárovi," spomína Fitoš na prekvapujúci nález materiálu z dielne trnavského motoristického fachmana.