Spolu s Ligou za ľudské práva zriadili aj infolinku.
Autor TASR
Bratislava 29. marca (TASR) – Centrum právnej pomoci (CPP) ponúka viacero foriem pomoci utečencom z Ukrajiny. Zamestnanci CPP im poskytujú informácie v infopointoch, ktoré sú zriadené vo veľkokapacitných centrách a na bratislavskej hlavnej vlakovej stanici. Spolu s Ligou za ľudské práva zriadili aj infolinku. TASR o tom informovala Henrieta Kunová z tlačového oddelenia Ministerstva spravodlivosti (MS) SR.
"Infolinka funguje každý deň od 7.00 h do 22.00 h a cez víkendy je obsluhovaná dobrovoľníkmi z Ligy," priblížila Kunová. Jej cieľom je poskytovať aktuálne a overené informácie ľuďom prichádzajúcim z Ukrajiny. Od 24. marca, keď začala linka fungovať, bolo vybavených 157 hovorov.
"Volajúci najčastejšie požadujú informácie a vysvetlenia týkajúce sa štatútu dočasného útočiska, pravidlá pohybu po EÚ aj mimo EÚ, ubytovania, zamestnania, prijímania detí do škôl, zdravotnej starostlivosti, starostlivosti o maloletých bez zákonného zástupcu," dodala Kunová.
V infopointoch veľkokapacitných centier v Nite, Humennom a Bratislave poskytuje CPP základné informácie utečencom o možnostiach riešenia ich dočasnej situácie a zároveň aj pomoc s elektronickou predregistráciou dočasného útočiska.
Elektronická predregistrácia podľa Kunovej uľahčuje prácu cudzineckej polícii. "V prvotnej komunikácii s utečencom je totiž potrebné zistiť, či má aspoň nejaký doklad, či chce požiadať o dočasné útočisko, prípadne mu vysvetliť celý postup, čo by proces samotnej registrácie na cudzineckej polícii značne predĺžilo," priblížila Kunová.
"Infolinka funguje každý deň od 7.00 h do 22.00 h a cez víkendy je obsluhovaná dobrovoľníkmi z Ligy," priblížila Kunová. Jej cieľom je poskytovať aktuálne a overené informácie ľuďom prichádzajúcim z Ukrajiny. Od 24. marca, keď začala linka fungovať, bolo vybavených 157 hovorov.
"Volajúci najčastejšie požadujú informácie a vysvetlenia týkajúce sa štatútu dočasného útočiska, pravidlá pohybu po EÚ aj mimo EÚ, ubytovania, zamestnania, prijímania detí do škôl, zdravotnej starostlivosti, starostlivosti o maloletých bez zákonného zástupcu," dodala Kunová.
V infopointoch veľkokapacitných centier v Nite, Humennom a Bratislave poskytuje CPP základné informácie utečencom o možnostiach riešenia ich dočasnej situácie a zároveň aj pomoc s elektronickou predregistráciou dočasného útočiska.
Elektronická predregistrácia podľa Kunovej uľahčuje prácu cudzineckej polícii. "V prvotnej komunikácii s utečencom je totiž potrebné zistiť, či má aspoň nejaký doklad, či chce požiadať o dočasné útočisko, prípadne mu vysvetliť celý postup, čo by proces samotnej registrácie na cudzineckej polícii značne predĺžilo," priblížila Kunová.