Kupujúci v Rusku tak čelia vyšším cenám a menšiemu výberu, vláda sa preto snaží stimulovať domácu výrobu.
Autor TASR
Moskva 6. apríla (TASR) - Predaj nových áut v Rusku v marci strmo klesol, medziročne o takmer 63 %, keďže sankcie uvalené na Moskvu za inváziu na Ukrajinu otriasli rubľom a mnohé svetové automobilky sa pripojili k bojkotu krajiny. Ukázali to v stredu údaje z tohto odvetvia.
"Marec 2022 bol poznačený 62,9 % poklesom predaja nových áut v Rusku na 93.547 kusov," informovalo združenie európskych podnikov (AEB).
Kolaps v predaji áut prichádza v čase, keď ruskí spotrebitelia pre zrýchľujúcu sa infláciu presúvajú svoje výdavky na základné položky. Ceny vozidiel v Rusku podľa niektorých odhadov vzrástli v marci o 40 %, pričom západné automobilky od Toyoty po Volkswagen tam zastavili výrobu v rámci bezprecedentného medzinárodného bojkotu.
Kupujúci v Rusku tak čelia vyšším cenám a menšiemu výberu, vláda sa preto snaží stimulovať domácu výrobu.
Veľká závislosť ruských automobiliek od dovážaných komponentov však sťažuje ich produkciu a viedla tiež k cenovým šokom. Najväčší domáci výrobca, automobilka AvtoVAZ, ktorú vlastní francúzsky Renault, tento rok zatiaľ zvýšila ceny trikrát.
Podľa Antona Šaparina, viceprezidenta Národnej automobilovej únie, môže byť dovoz áut z Európy a Japonska nahradený čínskymi a indickými modelmi.
Keďže ponuka nových áut v Rusku klesá a zrýchľujúca sa inflácia znehodnocuje úspory, niektorí Rusi sa obrátili na susedné trhy, ktoré zostali otvorené.
Jevgenij Biber, šéf predajne Autodom v kazašskom meste Kostanaj 180 kilometrov od hraníc s Ruskom, odhaduje, že ruskí zákazníci sa v marci podieľali asi 10 % na odbyte. Predtým podľa neho tvorili asi 1 % kupujúcich.
TASR o tom informuje na základe správy AFP.
"Marec 2022 bol poznačený 62,9 % poklesom predaja nových áut v Rusku na 93.547 kusov," informovalo združenie európskych podnikov (AEB).
Kolaps v predaji áut prichádza v čase, keď ruskí spotrebitelia pre zrýchľujúcu sa infláciu presúvajú svoje výdavky na základné položky. Ceny vozidiel v Rusku podľa niektorých odhadov vzrástli v marci o 40 %, pričom západné automobilky od Toyoty po Volkswagen tam zastavili výrobu v rámci bezprecedentného medzinárodného bojkotu.
Kupujúci v Rusku tak čelia vyšším cenám a menšiemu výberu, vláda sa preto snaží stimulovať domácu výrobu.
Veľká závislosť ruských automobiliek od dovážaných komponentov však sťažuje ich produkciu a viedla tiež k cenovým šokom. Najväčší domáci výrobca, automobilka AvtoVAZ, ktorú vlastní francúzsky Renault, tento rok zatiaľ zvýšila ceny trikrát.
Podľa Antona Šaparina, viceprezidenta Národnej automobilovej únie, môže byť dovoz áut z Európy a Japonska nahradený čínskymi a indickými modelmi.
Keďže ponuka nových áut v Rusku klesá a zrýchľujúca sa inflácia znehodnocuje úspory, niektorí Rusi sa obrátili na susedné trhy, ktoré zostali otvorené.
Jevgenij Biber, šéf predajne Autodom v kazašskom meste Kostanaj 180 kilometrov od hraníc s Ruskom, odhaduje, že ruskí zákazníci sa v marci podieľali asi 10 % na odbyte. Predtým podľa neho tvorili asi 1 % kupujúcich.
TASR o tom informuje na základe správy AFP.