Putin sa dlhodobo usiluje odpútať Rusko od spotrebného tovaru a elektroniky produkovanej Západom.
Autor TASR
Moskva 27. marca (TASR) – Ruský prezident Vladimir Putin v stredu nariadil ruskej vláde, aby hľadala spôsoby, ktoré by umožnili výrobu domácich herných konzol, uvádza ruská štátna tlačová agentúra TASS. TASR informuje na základe správ servera Sky News a denníka The Guardian.
Putin sa dlhodobo usiluje odpútať Rusko od spotrebného tovaru a elektroniky produkovanej Západom. Dôvodom sú sankcie, ktoré západné krajiny uvalili na Rusko po rozpútaní vojny na Ukrajine.
Z krajiny sa stiahlo množstvo západných spoločností a prestali tam ponúkať svoje produkty, čo výrazne zhoršilo ich dostupnosť. Patria medzi ne aj traja najväčší producenti herných konzol na svete – americký Microsoft, (výrobca Xbox-u), japonská spoločnosť Sony (PlayStation) a Nintendo (Wii, Wii U, GameBoy…).
Ruský prezident v auguste minulého roka vyzval na predkladanie návrhov na propagáciu ruských videohier na zahraničných trhoch vrátane krajín skupiny BRICS (Brazília, Rusko, India, Čína a Juhoafrická republika).
Putin zároveň žiadal prijatie opatrení, ktoré zaistia použitie domáceho softvéru pri vývoji nových hier.
Prieskum zverejnený portálom statista.com uvádza, že v roku 2022 hralo videohry aspoň raz za pol roka približne 25 percent respondentov.
Putin sa dlhodobo usiluje odpútať Rusko od spotrebného tovaru a elektroniky produkovanej Západom. Dôvodom sú sankcie, ktoré západné krajiny uvalili na Rusko po rozpútaní vojny na Ukrajine.
Z krajiny sa stiahlo množstvo západných spoločností a prestali tam ponúkať svoje produkty, čo výrazne zhoršilo ich dostupnosť. Patria medzi ne aj traja najväčší producenti herných konzol na svete – americký Microsoft, (výrobca Xbox-u), japonská spoločnosť Sony (PlayStation) a Nintendo (Wii, Wii U, GameBoy…).
Ruský prezident v auguste minulého roka vyzval na predkladanie návrhov na propagáciu ruských videohier na zahraničných trhoch vrátane krajín skupiny BRICS (Brazília, Rusko, India, Čína a Juhoafrická republika).
Putin zároveň žiadal prijatie opatrení, ktoré zaistia použitie domáceho softvéru pri vývoji nových hier.
Prieskum zverejnený portálom statista.com uvádza, že v roku 2022 hralo videohry aspoň raz za pol roka približne 25 percent respondentov.