Profesionálne vycvičené terapeutické psy sú oficiálnymi zamestnancami letiska a spolu so psovodmi sú súčasť pilotného projektu s cieľom pomôcť cestujúcim, ktorých trápia úzkosti či stres.
Autor TASR
Istanbul 9. apríla (TASR) - Letisko v Istanbule zaviedlo nový program, aby cestujúcim spríjemnilo pobyt v letiskových halách. Bude na to slúžiť päť terapeutických psov. TASR informuje na základe informácií agentúry AP.
Letisko v Istanbule je jedným z najrušnejších dopravných uzlov sveta. Profesionálne vycvičené terapeutické psy sú oficiálnymi zamestnancami letiska a spolu so psovodmi sú súčasť pilotného projektu s cieľom pomôcť cestujúcim, ktorých trápia úzkosti či stres. Všetci štvornohí zamestnanci sú oficiálne vyškolení, aby vedeli čo najlepšie zareagovať na človeka s týmito problémami.
Projekt bol spustený vo februári a predchádzali mu dlhé mesiace príprav a intenzívny výcvik. Psy boli cvičené tak, aby sa znížila ich citlivosť na rušivé podnety, ako sú zvuky a mnoho ľudí naokolo.
"Musíme sa postarať o ich bezpečie a o to, že sú 100 percentne prispôsobené danému prostrediu," okomentoval psiu prípravu riaditeľ zákazníckeho oddelenia letiska Kadir Demirtas.
Medzi novými zamestnancami je pes Kuki plemena taliansky vodný pes či borderská kólia Alita. Každý zo psov má iný temperament a to podľa veterinára určuje, kedy počas dňa pracujú. Do práce sú nasadení počas cestovnej špičky, od 10:00 do 16:00 hod. Nosia uniformy a odznaky tak ako ostatní zamestnanci letiska.
Jeden zo psovodov, Volkan Gul, povedal, že jeho chlpatá zverenkyňa je vždy obklopená cestujúcimi, ktorí ju stále hladkajú a takto im pomáha uvoľniť sa a odbúrať stres. Vedenie letiska sa vyjadrilo, že po doterajšom veľkom úspechu a pozitívnej odozve od cestujúcich, pilotný projekt rozšíri.
Letisko v Istanbule je jedným z najrušnejších dopravných uzlov sveta. Profesionálne vycvičené terapeutické psy sú oficiálnymi zamestnancami letiska a spolu so psovodmi sú súčasť pilotného projektu s cieľom pomôcť cestujúcim, ktorých trápia úzkosti či stres. Všetci štvornohí zamestnanci sú oficiálne vyškolení, aby vedeli čo najlepšie zareagovať na človeka s týmito problémami.
Projekt bol spustený vo februári a predchádzali mu dlhé mesiace príprav a intenzívny výcvik. Psy boli cvičené tak, aby sa znížila ich citlivosť na rušivé podnety, ako sú zvuky a mnoho ľudí naokolo.
"Musíme sa postarať o ich bezpečie a o to, že sú 100 percentne prispôsobené danému prostrediu," okomentoval psiu prípravu riaditeľ zákazníckeho oddelenia letiska Kadir Demirtas.
Medzi novými zamestnancami je pes Kuki plemena taliansky vodný pes či borderská kólia Alita. Každý zo psov má iný temperament a to podľa veterinára určuje, kedy počas dňa pracujú. Do práce sú nasadení počas cestovnej špičky, od 10:00 do 16:00 hod. Nosia uniformy a odznaky tak ako ostatní zamestnanci letiska.
Jeden zo psovodov, Volkan Gul, povedal, že jeho chlpatá zverenkyňa je vždy obklopená cestujúcimi, ktorí ju stále hladkajú a takto im pomáha uvoľniť sa a odbúrať stres. Vedenie letiska sa vyjadrilo, že po doterajšom veľkom úspechu a pozitívnej odozve od cestujúcich, pilotný projekt rozšíri.