Študent si jednoducho nasadí špeciálne okuliare a vďaka aplikácii sa dostane do virtuálnej pitevne, hovorí T. Brngál z Lekárskej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave.
Autor TASR
Bratislava 18. októbra (TASR) - Štúdium medicíny môže byť pre vysokoškolákov zaujímavejšie. Postarať sa o to má nová vzdelávacia virtuálna aplikácia. "Študent si jednoducho nasadí špeciálne okuliare a vďaka aplikácii sa dostane do virtuálnej pitevne, kde si môže prezrieť časti ľudského tela v 3D podobe," povedal Tomáš Brngál z Lekárskej fakulty Univerzity Komenského (LF UK) v Bratislave. Brngál je vysokoškolákom a s týmto nápadom prišiel so svojím tímom v študentskom startupe Virtual Medicine.
Aplikácia má študenta "vtiahnuť do deja. Moderné, počítačom vytvorené prostredie dáva užívateľovi pocit, že sa nachádza v anatomickej pitevni, i keď práve sedí doma. Zvyšuje to jeho sústredenosť na učivo, keďže ho nevyrušujú externé okolité vnemy," povedal Brngál. Zlepšiť to podľa neho dokáže i priestorovú orientáciu, učenie je interaktívnejšie. Pomocou ovládačov môže užívateľ ľubovoľne manipulovať s 3D modelmi, napríklad ich vie otáčať či oddeľovať. "Ako keby držal reálne časti tela v ruke," vysvetlil Brngál.
V blízkom období plánujú na Lekárskej fakulte zriadiť virtuálnu anatomickú učebňu, preto aktívne spolupracujú aj s Anatomickým ústavom LF UK. Vzdelávaciu aplikáciu plánujú mladí medici dokončiť a potom globálne predávať. "V krátkodobom horizonte chceme vytvoriť vývojárske štúdio, ktoré postupne vďaka spolupráci s poprednými odborníkmi inovuje a aplikuje vzdelávanie medicíny na možnosti 21. storočia," informoval Brngál.
Študentskému startupu Virtual Medicine sa nedávno podarilo uspieť v súťaži Slovak Student Startup Cup v kategórii Veda a medicínske technológie. Medici tiež obsadili prvé miesto v súťaži Quick pitch na konferencii Startup or Shutdown. "V dlhodobom horizonte chceme vyvíjať pokročilé medicínske aplikácie, ktoré budú lekárom pomáhať a zjednodušovať ich prácu," dodal Brngál.
TASR o tom informovala Andrea Földváryová z oddelenia vzťahov s verejnosťou UK.
Aplikácia má študenta "vtiahnuť do deja. Moderné, počítačom vytvorené prostredie dáva užívateľovi pocit, že sa nachádza v anatomickej pitevni, i keď práve sedí doma. Zvyšuje to jeho sústredenosť na učivo, keďže ho nevyrušujú externé okolité vnemy," povedal Brngál. Zlepšiť to podľa neho dokáže i priestorovú orientáciu, učenie je interaktívnejšie. Pomocou ovládačov môže užívateľ ľubovoľne manipulovať s 3D modelmi, napríklad ich vie otáčať či oddeľovať. "Ako keby držal reálne časti tela v ruke," vysvetlil Brngál.
V blízkom období plánujú na Lekárskej fakulte zriadiť virtuálnu anatomickú učebňu, preto aktívne spolupracujú aj s Anatomickým ústavom LF UK. Vzdelávaciu aplikáciu plánujú mladí medici dokončiť a potom globálne predávať. "V krátkodobom horizonte chceme vytvoriť vývojárske štúdio, ktoré postupne vďaka spolupráci s poprednými odborníkmi inovuje a aplikuje vzdelávanie medicíny na možnosti 21. storočia," informoval Brngál.
Študentskému startupu Virtual Medicine sa nedávno podarilo uspieť v súťaži Slovak Student Startup Cup v kategórii Veda a medicínske technológie. Medici tiež obsadili prvé miesto v súťaži Quick pitch na konferencii Startup or Shutdown. "V dlhodobom horizonte chceme vyvíjať pokročilé medicínske aplikácie, ktoré budú lekárom pomáhať a zjednodušovať ich prácu," dodal Brngál.
TASR o tom informovala Andrea Földváryová z oddelenia vzťahov s verejnosťou UK.