Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 23. november 2024Meniny má Klement
< sekcia UNESCO a veda

Cambridgeská univerzita bude skúmať význam hier vo vzdelávaní

Na výstave drevených hračiek, ktorú v tomto týždni sprístupnili verejnosti v Regionálnom kultúrnom centre (RKC) v Prievidzi môžu návštevníci exponáty nielen obdivovať, ale sa ich aj dotknúť a dokonca sa s nimi pohrať. Na snímke deti si skúšajú niektoré dômyselné hračky 29. júla 2016. FOTO TASR - Pavol Remiaš Foto: TASR/Pavol Remiaš

Odborník na duševné zdravie detí Paul Ramchandani povedie Centrum pre výskum hry vo vzdelávaní, rozvoji a učení, ktoré zriadila Nadácia LEGO a udelila naň grant štyri milióny libier.

Londýn 26. mája (TASR) - Renomovaná Cambridgeská univerzita vymenovala svojho prvého profesora, ktorý bude skúmať význam hier vo vzdelávacom procese. Odborník na duševné zdravie detí Paul Ramchandani povedie Centrum pre výskum hry vo vzdelávaní, rozvoji a učení (PEDaL), ktoré zriadila Nadácia LEGO a udelila naň grant štyri milióny libier (4,6 milióna eur).

"Každý má nejaký názor na to, akú úlohu by mala mať hra v predškolskom veku. Existuje skvelý výskum, ale súčasne existujú aj veľké medzery v našich znalostiach," citovala dnes Ramchandaniho agentúra DPA.

Centrum v súčasnosti skúma aspekty detskej hravosti vrátane mozgových procesov zapojených do hry a ako by sa dala hravosť merať.

"Je tu veľká potreba ustanoviť hru ako ústrednú oblasť pre vzdelávanie a rozvoj vo vedomí a činoch tých, ktorí ovplyvňujú životy detí," dodal šéf výskumu Nadácie LEGO Bo Stjerne Thomsen.

Keď vyšiel v januári inzerát s ponukou na uvedené pracovné miesto, uchádzal sa o lukratívnu pozíciu s ročným platom 84.000 libier aj desaťročný školák, napísal webový portál Cambridge News.