Odborník na duševné zdravie detí Paul Ramchandani povedie Centrum pre výskum hry vo vzdelávaní, rozvoji a učení, ktoré zriadila Nadácia LEGO a udelila naň grant štyri milióny libier.
Autor TASR
Londýn 26. mája (TASR) - Renomovaná Cambridgeská univerzita vymenovala svojho prvého profesora, ktorý bude skúmať význam hier vo vzdelávacom procese. Odborník na duševné zdravie detí Paul Ramchandani povedie Centrum pre výskum hry vo vzdelávaní, rozvoji a učení (PEDaL), ktoré zriadila Nadácia LEGO a udelila naň grant štyri milióny libier (4,6 milióna eur).
"Každý má nejaký názor na to, akú úlohu by mala mať hra v predškolskom veku. Existuje skvelý výskum, ale súčasne existujú aj veľké medzery v našich znalostiach," citovala dnes Ramchandaniho agentúra DPA.
Centrum v súčasnosti skúma aspekty detskej hravosti vrátane mozgových procesov zapojených do hry a ako by sa dala hravosť merať.
"Je tu veľká potreba ustanoviť hru ako ústrednú oblasť pre vzdelávanie a rozvoj vo vedomí a činoch tých, ktorí ovplyvňujú životy detí," dodal šéf výskumu Nadácie LEGO Bo Stjerne Thomsen.
Keď vyšiel v januári inzerát s ponukou na uvedené pracovné miesto, uchádzal sa o lukratívnu pozíciu s ročným platom 84.000 libier aj desaťročný školák, napísal webový portál Cambridge News.
"Každý má nejaký názor na to, akú úlohu by mala mať hra v predškolskom veku. Existuje skvelý výskum, ale súčasne existujú aj veľké medzery v našich znalostiach," citovala dnes Ramchandaniho agentúra DPA.
Centrum v súčasnosti skúma aspekty detskej hravosti vrátane mozgových procesov zapojených do hry a ako by sa dala hravosť merať.
"Je tu veľká potreba ustanoviť hru ako ústrednú oblasť pre vzdelávanie a rozvoj vo vedomí a činoch tých, ktorí ovplyvňujú životy detí," dodal šéf výskumu Nadácie LEGO Bo Stjerne Thomsen.
Keď vyšiel v januári inzerát s ponukou na uvedené pracovné miesto, uchádzal sa o lukratívnu pozíciu s ročným platom 84.000 libier aj desaťročný školák, napísal webový portál Cambridge News.