Zdalo, že Zeppelinove projekty končia. Zachránila ich ľudová zbierka, kedy sa na výstavbu novej vzducholode vyzbieralo šesť miliónov mariek.
Autor TASR
Berlín/Bratislava 8. marca (TASR) - Nemecký konštruktér a vynálezca riaditeľných vzducholodí s pevnou konštrukciou Ferdinand von Zeppelin zomrel pred sto rokmi 8. marca 1917 v nemeckom Berlíne.
Ferdinand von Zeppelin sa narodil 8. júla 1838 v Kostnici v Nemecku, vyrastal pri Bodamskom jazere a na neďalekých rodinných majetkoch vo švajčiarskom Girsbergu. Polytechnické vzdelanie získal v armáde.
Konštrukcii vzducholodí sa začal venovať po odchode z armády. V roku 1895 predložil patentovému úradu návrh na "vzdušný nákladný vlak" a získal patent. Onedlho vznikla vzducholoď ponášajúca sa na veľkú cigaru. Vzdušné plavidlo s označením LZ 1 malo dĺžku 128 metrov a poháňali ho dva motory so štyrmi vrtuľami. Prvý pokusný let sa konal 2. júla 1900 nad Bodamským jazerom. Vzducholoď sa z hladiny jazera vzniesla do výšky takmer 400 metrov a vo vzduchu zostala rovných 17 minút. Nemecká vláda, ktorá v roku 1894 nepodporila Zeppelinov projekt na stavbu vzdušného plavidla, sa po prvom lete LZ 1 ponúkla, že projekt bude spolufinancovať.
Počas ďalších rokov Zeppelin svoje vzducholode zdokonaľoval, ale po nešťastí LZ 4 v roku 1908, kedy vzducholoď zničila silná búrka, sa zdalo, že jeho projekty končia. Zachránila ich ľudová zbierka, kedy sa na výstavbu novej vzducholode vyzbieralo šesť miliónov mariek.
Pred prvou svetovou vojnou patrili Zeppelinove podniky Luftschiffbau Zeppelin GmbH vo Friedrichshafene k najväčším závodom v Nemecku. Vyrobilo sa tu 100 vzducholodí (zepelinov). Väčšina z nich bola zneužitá v prvej svetovej vojne, keď podnikali nočné nálety na britské mestá.
Ferdinand von Zeppelin zomrel 8. marca 1917 v nemeckom Berlíne vo veku 78 rokov.
Ferdinand von Zeppelin sa narodil 8. júla 1838 v Kostnici v Nemecku, vyrastal pri Bodamskom jazere a na neďalekých rodinných majetkoch vo švajčiarskom Girsbergu. Polytechnické vzdelanie získal v armáde.
Konštrukcii vzducholodí sa začal venovať po odchode z armády. V roku 1895 predložil patentovému úradu návrh na "vzdušný nákladný vlak" a získal patent. Onedlho vznikla vzducholoď ponášajúca sa na veľkú cigaru. Vzdušné plavidlo s označením LZ 1 malo dĺžku 128 metrov a poháňali ho dva motory so štyrmi vrtuľami. Prvý pokusný let sa konal 2. júla 1900 nad Bodamským jazerom. Vzducholoď sa z hladiny jazera vzniesla do výšky takmer 400 metrov a vo vzduchu zostala rovných 17 minút. Nemecká vláda, ktorá v roku 1894 nepodporila Zeppelinov projekt na stavbu vzdušného plavidla, sa po prvom lete LZ 1 ponúkla, že projekt bude spolufinancovať.
Počas ďalších rokov Zeppelin svoje vzducholode zdokonaľoval, ale po nešťastí LZ 4 v roku 1908, kedy vzducholoď zničila silná búrka, sa zdalo, že jeho projekty končia. Zachránila ich ľudová zbierka, kedy sa na výstavbu novej vzducholode vyzbieralo šesť miliónov mariek.
Pred prvou svetovou vojnou patrili Zeppelinove podniky Luftschiffbau Zeppelin GmbH vo Friedrichshafene k najväčším závodom v Nemecku. Vyrobilo sa tu 100 vzducholodí (zepelinov). Väčšina z nich bola zneužitá v prvej svetovej vojne, keď podnikali nočné nálety na britské mestá.
Ferdinand von Zeppelin zomrel 8. marca 1917 v nemeckom Berlíne vo veku 78 rokov.