Školenie, ktoré aktuálne prebieha na pôde SAV, sa zameriava na rozvoj tzv. soft skills. Za najdôležitejšie zručnosti považujú prezentačné zručnosti, písanie článkov v angličtine a písanie projektov.
Autor TASR
Bratislava 16. októbra (TASR) - Na Ústave polymérov Slovenskej akadémie vied (SAV) sa v týchto dňoch školia doktorandi a vedeckí pracovníci v oblasti "soft skills", teda mäkkých zručností, ale aj ako prezentovať výsledky svojej práce či ako písať v angličtine a žiadať granty na rôzne projekty. Podarilo sa im uspieť v medzinárodnej grantovej výzve Vyšehradského fondu.
"Školenie sme sa rozhodli zamerať na tri pre nás najdôležitejšie zručnosti, a to sú prezentačné zručnosti, písanie článkov v angličtine a písanie manažment projektov. Na tieto zručnosti sme si začali hľadať lektorov a podarilo sa nám získať odborníkov zo zahraničia aj zo Slovenska. Majú bohaté skúsenosti s vedením takýchto tréningov nielen v akademickej sfére," povedala autorka myšlienky projektu Anna Zahoranová.
Po skončení školenia by chceli organizátori jednotlivých účastníkov sledovať a vyhodnotiť, či sa mladí vedci zlepšili, či sú aktívnejší v podávaní projektov, prípadne či sa zvýšil počet prvoautorských článkov. "Na medzinárodných konferenciách vidieť markantný rozdiel v prezentáciách študentov z nášho regiónu a ich mladých kolegov napríklad zo Švajčiarska či Rakúska, kde majú podobné školenia priamo v osnovách. Lebo my často máme aj viac skúseností a viac načítaného, ale oni to vedia oveľa lepšie predať," uzavrela spoluautorka projektu Alena Šišková.
"Školenie sme sa rozhodli zamerať na tri pre nás najdôležitejšie zručnosti, a to sú prezentačné zručnosti, písanie článkov v angličtine a písanie manažment projektov. Na tieto zručnosti sme si začali hľadať lektorov a podarilo sa nám získať odborníkov zo zahraničia aj zo Slovenska. Majú bohaté skúsenosti s vedením takýchto tréningov nielen v akademickej sfére," povedala autorka myšlienky projektu Anna Zahoranová.
Po skončení školenia by chceli organizátori jednotlivých účastníkov sledovať a vyhodnotiť, či sa mladí vedci zlepšili, či sú aktívnejší v podávaní projektov, prípadne či sa zvýšil počet prvoautorských článkov. "Na medzinárodných konferenciách vidieť markantný rozdiel v prezentáciách študentov z nášho regiónu a ich mladých kolegov napríklad zo Švajčiarska či Rakúska, kde majú podobné školenia priamo v osnovách. Lebo my často máme aj viac skúseností a viac načítaného, ale oni to vedia oveľa lepšie predať," uzavrela spoluautorka projektu Alena Šišková.