Odborníčka poukázala na potrebu investovať do vody, hygienických zariadení a ďalšej infraštruktúry, ktorá umožní kvalitné vzdelávanie.
Autor TASR
Paríž 8. februára (TASR) - Každé tretie dieťa na svete nemá v škole prístup k čistej pitnej vode, čo má vplyv na jeho zdravie a schopnosť učiť sa. V stredu to uviedla Organizácia OSN pre vzdelávanie, vedu a kultúru (UNESCO). TASR správu prevzala z agentúry AFP.
"Celosvetovo takmer každá tretia škola nemá pitnú vodu z upraveného zdroja vody," uviedlo UNESCO. Zo správy vyplýva, že základné hygienické zariadenia, teda záchod a kanalizačný systém, nemá jedna z troch škôl a takmer polovici škôl chýba zariadenia na umývanie rúk, kde sú k dispozícii voda a mydlo.
Čistá pitná voda a zariadenia na umývanie rúk sú kľúčom k ochrane detí pred ochorením COVID-19, parazitmi, respiračnými ochoreniami a hnačkami, uviedla spoluatorka správy a odborníčka na zdravie a výživu Emilie Sidanerová.
Školy bez čistej pitnej vody nemôžu školákom pripraviť jedlo, čo prispieva k podvýžive detí. Chýbajúca voda a mydlo spôsobuje veľké problémy najmä dievčatám, ktoré "nemôžu chodiť do školy počas menštruácie", dodala.
Ako príklad uviedla situáciu v Pobreží Slonoviny, kde počas menštruácie na vyučovaní chýba každé piate dievča, v Bhutáne to je každá štvrtá žiačka.
Odborníčka poukázala na potrebu investovať do vody, hygienických zariadení a ďalšej infraštruktúry, ktorá umožní kvalitné vzdelávanie. Dobrý zdravotný stav či primerané stravovanie v škole totiž podľa nej vplýva na schopnosť detí učiť sa.
"Celosvetovo takmer každá tretia škola nemá pitnú vodu z upraveného zdroja vody," uviedlo UNESCO. Zo správy vyplýva, že základné hygienické zariadenia, teda záchod a kanalizačný systém, nemá jedna z troch škôl a takmer polovici škôl chýba zariadenia na umývanie rúk, kde sú k dispozícii voda a mydlo.
Čistá pitná voda a zariadenia na umývanie rúk sú kľúčom k ochrane detí pred ochorením COVID-19, parazitmi, respiračnými ochoreniami a hnačkami, uviedla spoluatorka správy a odborníčka na zdravie a výživu Emilie Sidanerová.
Školy bez čistej pitnej vody nemôžu školákom pripraviť jedlo, čo prispieva k podvýžive detí. Chýbajúca voda a mydlo spôsobuje veľké problémy najmä dievčatám, ktoré "nemôžu chodiť do školy počas menštruácie", dodala.
Ako príklad uviedla situáciu v Pobreží Slonoviny, kde počas menštruácie na vyučovaní chýba každé piate dievča, v Bhutáne to je každá štvrtá žiačka.
Odborníčka poukázala na potrebu investovať do vody, hygienických zariadení a ďalšej infraštruktúry, ktorá umožní kvalitné vzdelávanie. Dobrý zdravotný stav či primerané stravovanie v škole totiž podľa nej vplýva na schopnosť detí učiť sa.