< sekcia Voľby v Spojených štátoch amerických
Firmy využili únavu Američanov z prezidentskej kampane na reklamy
Kampaň si vyslúžila prívlastok najškaredšia a ľudia sú z nej podľa viacerých prieskumov verejnej mienky znechutení, vystresovaní a chcú ju mať už za sebou.
Autor TASR
Washington 7. novembra (TASR) - Dlhá kampaň pred prezidentskými voľbami v USA sa pomaly končí. Zajtra Američania povedia, koho chcú budúce štyri roky vidieť v Bielom dome.
Kampaň si vyslúžila prívlastok najškaredšia a ľudia sú z nej podľa viacerých prieskumov verejnej mienky znechutení, vystresovaní a chcú ju mať už za sebou. Tieto fakty využili viaceré firmy a postavili na nich svoju reklamu.
Od štvrtka minulého týždňa sa v hlavných amerických médiách vo veľkej miere objavuje reklama s čiernym pozadím a nápisom: "Táto politická reklama bola vyhodená do smetí vďaka Hefty." Hefty je výrobcom plastových odpadkových vriec a na zviditeľnenie využíva práve túžbu Američanov, aby už bolo po kampani.
"Každý je chorý z tejto konverzácie a z nízkej, nehodnotnej úrovne, do ktorej sa tieto voľby dostali," povedal pre denník New York Times Jason Peterson zodpovedný za túto reklamu. Firma Hefty reklamu nasadila na päť dní pred voľbami do hlavných médií a jej cieľom je zabrať reklamný priestor, ktorý by inak zabrali politické reklamy.
"Ľudia si takmer žiadajú takúto formu úľavy," dodal Peterson.
Už dlhšie ponúka úľavu od kampane, respektíve od bolestí hlavy spôsobených kampaňou výrobca Excedrinu, tabletiek proti bolesti hlavy. Už po tretej televíznej debate Hillary Clintonovej a Donalda Trumpa nasadil reklamu so sloganom: "Debaty prinášajú bolesti hlavy. Excedrin prináša rýchlu úľavu od týchto bolestí."
Zástupca spoločnosti pre New York Times povedal, že táto kampaň im priniesla perfektnú a zriedkavú príležitosť osloviť také množstvo ľudí. "Mysleli sme si, že by sme mohli priniesť ľuďom náš benefit bez ohľadu na ich politickú príslušnosť," povedal Scott Yacovino.
Kampaň, konkrétne výroky Donalda Trumpa o postavení veľkého múra na hranici s Mexikom, vtipne a trefne využil mexický výrobca piva Tecate. Prišiel s reklamou, v ktorej sa muži z Mexika a zo Spojených štátov stretnú na pive pri nízkom múriku.
Cirkusová spoločnosť Ringling Brothers and Barnum & Bailey sa zase v reklamnom videu humorným spôsobom sťažuje na to, že kampaň je nazývaná cirkusom a kandidáti klaunmi, čo podľa nich očierňuje ich profesiu.
Hillary Clintonová a Donald Trump tiež podľa komentátorov ešte viac spolarizovali spoločnosť. Tento fakt využila softvérová firma CA Technologies. V najnovšej reklame má slogan: "Bez ohľadu na to, na ktorej strane problémov stojíme, všetci chceme skvelé aplikácie."
Kampaň si vyslúžila prívlastok najškaredšia a ľudia sú z nej podľa viacerých prieskumov verejnej mienky znechutení, vystresovaní a chcú ju mať už za sebou. Tieto fakty využili viaceré firmy a postavili na nich svoju reklamu.
Od štvrtka minulého týždňa sa v hlavných amerických médiách vo veľkej miere objavuje reklama s čiernym pozadím a nápisom: "Táto politická reklama bola vyhodená do smetí vďaka Hefty." Hefty je výrobcom plastových odpadkových vriec a na zviditeľnenie využíva práve túžbu Američanov, aby už bolo po kampani.
"Každý je chorý z tejto konverzácie a z nízkej, nehodnotnej úrovne, do ktorej sa tieto voľby dostali," povedal pre denník New York Times Jason Peterson zodpovedný za túto reklamu. Firma Hefty reklamu nasadila na päť dní pred voľbami do hlavných médií a jej cieľom je zabrať reklamný priestor, ktorý by inak zabrali politické reklamy.
"Ľudia si takmer žiadajú takúto formu úľavy," dodal Peterson.
Už dlhšie ponúka úľavu od kampane, respektíve od bolestí hlavy spôsobených kampaňou výrobca Excedrinu, tabletiek proti bolesti hlavy. Už po tretej televíznej debate Hillary Clintonovej a Donalda Trumpa nasadil reklamu so sloganom: "Debaty prinášajú bolesti hlavy. Excedrin prináša rýchlu úľavu od týchto bolestí."
Zástupca spoločnosti pre New York Times povedal, že táto kampaň im priniesla perfektnú a zriedkavú príležitosť osloviť také množstvo ľudí. "Mysleli sme si, že by sme mohli priniesť ľuďom náš benefit bez ohľadu na ich politickú príslušnosť," povedal Scott Yacovino.
Kampaň, konkrétne výroky Donalda Trumpa o postavení veľkého múra na hranici s Mexikom, vtipne a trefne využil mexický výrobca piva Tecate. Prišiel s reklamou, v ktorej sa muži z Mexika a zo Spojených štátov stretnú na pive pri nízkom múriku.
Cirkusová spoločnosť Ringling Brothers and Barnum & Bailey sa zase v reklamnom videu humorným spôsobom sťažuje na to, že kampaň je nazývaná cirkusom a kandidáti klaunmi, čo podľa nich očierňuje ich profesiu.
Hillary Clintonová a Donald Trump tiež podľa komentátorov ešte viac spolarizovali spoločnosť. Tento fakt využila softvérová firma CA Technologies. V najnovšej reklame má slogan: "Bez ohľadu na to, na ktorej strane problémov stojíme, všetci chceme skvelé aplikácie."