Cestovný ruch je kľúčové odvetvie na Filipínach, ktoré sa môžu pochváliť nedotknutými miestami na potápanie a plážami s bielym pieskom.
Autor TASR
Manila 2. júla (TASR) - Filipíny museli stiahnuť video na podporu svojej turistiky, pretože reklamná agentúra v ňom použila zábery z iných krajín. TASR informuje podľa agentúry AFP.
Agentúra DDB Philippines sa ospravedlnila za "veľmi nevhodné" obrázky, ktoré použila v najnovšej reklamnej kampani v hodnote 828.000 eur. So sloganom "Milujte Filipíny" malo od 27. júna propagovať súostrovie na sociálnych sieťach.
Ministerstvo cestovného ruchu v sobotu neskoro večer oznámilo, že vyšetruje obvinenia pre "neoriginálne zábery". Neskôr video stiahlo zo svojich stránok.
Na problém upozornil populárny filipínsky bloger Sass Rogando Sasot a potvrdila ho aj analýza tímu Fact Check agentúry AFP. Agentúra DDB sa v nedeľu ospravedlnila a označila to za "nešťastné prehliadnutie z našej strany".
Išlo o verejne dostupnú databázu záberov napríklad ryžových polí na indonézskom ostrove Bali, piesočných dún Cumbuco v Brazílii, rybára v klobúku, ktorý sa na Filipínach bežne nenosí alebo jazdu na bugine cez piesočné duny v Spojených arabských emirátoch.
Ministerka cestovného ruchu Christina Frasco minulý týždeň predstavila reklamnú kampaň na posilnenie značky v hodnote 49 miliónov pesos (828.000 eur). Na základe globálneho prieskumu sa zamerala v období po pandémii na "autentické interakcie s komunitami". Pôvodný slogan "Na Filipínach je viac zábavy" nahradil "Milujte Filipíny".
Cestovný ruch je kľúčové odvetvie na Filipínach, ktoré sa môžu pochváliť nedotknutými miestami na potápanie a plážami s bielym pieskom. Okolitým krajinám však nedokáže konkurovať pre slabú infraštruktúru a vysoké náklady.
Podľa údajov Svetovej organizácie pre cestovný ruch v rámci OSN vlani Filipíny navštívilo 2,7 milióna turistov, čo je o 68 percent menej ako pred pandémiou v roku 2019.
Agentúra DDB Philippines sa ospravedlnila za "veľmi nevhodné" obrázky, ktoré použila v najnovšej reklamnej kampani v hodnote 828.000 eur. So sloganom "Milujte Filipíny" malo od 27. júna propagovať súostrovie na sociálnych sieťach.
Ministerstvo cestovného ruchu v sobotu neskoro večer oznámilo, že vyšetruje obvinenia pre "neoriginálne zábery". Neskôr video stiahlo zo svojich stránok.
Na problém upozornil populárny filipínsky bloger Sass Rogando Sasot a potvrdila ho aj analýza tímu Fact Check agentúry AFP. Agentúra DDB sa v nedeľu ospravedlnila a označila to za "nešťastné prehliadnutie z našej strany".
Išlo o verejne dostupnú databázu záberov napríklad ryžových polí na indonézskom ostrove Bali, piesočných dún Cumbuco v Brazílii, rybára v klobúku, ktorý sa na Filipínach bežne nenosí alebo jazdu na bugine cez piesočné duny v Spojených arabských emirátoch.
Ministerka cestovného ruchu Christina Frasco minulý týždeň predstavila reklamnú kampaň na posilnenie značky v hodnote 49 miliónov pesos (828.000 eur). Na základe globálneho prieskumu sa zamerala v období po pandémii na "autentické interakcie s komunitami". Pôvodný slogan "Na Filipínach je viac zábavy" nahradil "Milujte Filipíny".
Cestovný ruch je kľúčové odvetvie na Filipínach, ktoré sa môžu pochváliť nedotknutými miestami na potápanie a plážami s bielym pieskom. Okolitým krajinám však nedokáže konkurovať pre slabú infraštruktúru a vysoké náklady.
Podľa údajov Svetovej organizácie pre cestovný ruch v rámci OSN vlani Filipíny navštívilo 2,7 milióna turistov, čo je o 68 percent menej ako pred pandémiou v roku 2019.