Hansonová sa už v minulosti zasadzovala za zákaz predaja všetkých výrobkov s osvedčením halál, pričom tvrdila, že ich nakupovanie je prejavom finančnej podpory islamizácie Austrálie.
Autor TASR
Sydney 11. apríla (TASR) - Austrálska krajne pravicová politička Pauline Hansonová, známa svojou výzvou na zákaz imigrácie moslimov do Austrálie, vyzvala dnes svojich prívržencov, aby pred Veľkou nocou nakupovali také čokoládové vajíčka, ktoré nespĺňajú podmienky stravovania podľa islamskej tradície. Vyzvala tiež vyhýbať sa značkám s ponukou takýchto výrobkov. Píše o tom agentúra DPA.
Hansonová túto svoju výzvu ako "užitočné veľkonočné tipy" zverejnila prostredníctvom videozáznamu na sociálnych sieťach.
"Choďte a nakupujte čokoládové vajíčka, ktoré nie sú halál, a užite si Veľkú noc," vyhlásila austrálska politička, ktorá súčasne urobila reklamu dvom čokoládovniam, Lindt a Darrell Lea, neponúkajúcim halál produkty, približuje tlačová agentúra DPA.
Politička však kritizovala značku Cadbury, ktorá výrobky spĺňajúce podmienky halál vo svojej ponuke má.
Spoločnosť Mondelez International, ktorá je majiteľom austrálskej pobočky čokoládovní Cadbury, vo svojej reakcii, naopak, uviedla, že je hrdá na to, že jej výrobky vyhovujú rôznorodej škále milovníkov čokolády, všíma si DPA.
Hansonovej strana Jeden národ (ONP) má v austrálskom Senáte, hornej komore parlamentu, štyroch poslancov. V rámci svojej politiky strana brojí za zákaz výstavby nových mešít a náboženských škôl, za inštaláciu bezpečnostných kamier v už existujúcich mešitách a madrasách a za zákaz nosenia moslimského ženského odevu burka na verejnosti.
Hansonová sa už v minulosti zasadzovala za zákaz predaja všetkých výrobkov s osvedčením halál, pričom tvrdila, že ich nakupovanie je prejavom finančnej podpory islamizácie Austrálie.
Podľa údajov zo sčítania ľudu sa k islamu spomedzi 24 miliónov obyvateľov Austrálie hlási asi 2,2 percenta.
Hansonová túto svoju výzvu ako "užitočné veľkonočné tipy" zverejnila prostredníctvom videozáznamu na sociálnych sieťach.
"Choďte a nakupujte čokoládové vajíčka, ktoré nie sú halál, a užite si Veľkú noc," vyhlásila austrálska politička, ktorá súčasne urobila reklamu dvom čokoládovniam, Lindt a Darrell Lea, neponúkajúcim halál produkty, približuje tlačová agentúra DPA.
Politička však kritizovala značku Cadbury, ktorá výrobky spĺňajúce podmienky halál vo svojej ponuke má.
Spoločnosť Mondelez International, ktorá je majiteľom austrálskej pobočky čokoládovní Cadbury, vo svojej reakcii, naopak, uviedla, že je hrdá na to, že jej výrobky vyhovujú rôznorodej škále milovníkov čokolády, všíma si DPA.
Hansonovej strana Jeden národ (ONP) má v austrálskom Senáte, hornej komore parlamentu, štyroch poslancov. V rámci svojej politiky strana brojí za zákaz výstavby nových mešít a náboženských škôl, za inštaláciu bezpečnostných kamier v už existujúcich mešitách a madrasách a za zákaz nosenia moslimského ženského odevu burka na verejnosti.
Hansonová sa už v minulosti zasadzovala za zákaz predaja všetkých výrobkov s osvedčením halál, pričom tvrdila, že ich nakupovanie je prejavom finančnej podpory islamizácie Austrálie.
Podľa údajov zo sčítania ľudu sa k islamu spomedzi 24 miliónov obyvateľov Austrálie hlási asi 2,2 percenta.