Podľa šéfa výskumu a vývoja firmy Hyundai Alberta Biermanna investícia juhokórejskej spoločnosti do firmy Arrival je súčasťou dlhodobejšej stratégie zvýšiť predaj svojich vozidiel v Európe.
Autor TASR
Londýn 16. januára (TASR) - Juhokórejské automobilky Hyundai a Kia investujú 100 miliónov eur do britskej firmy Arrival, ktorá v budúcom roku plánuje začať s predajom dodávok na elektrický pohon.
Ako uviedla firma Arrival, spoločnosti sa dohodli, že budú "pracovať na spoločnom vývoji automobilov s využitím platforiem a technológií spoločnosti Arrival s cieľom vyrábať nízkonákladové a energeticky úsporné vozidlá".
Firma Arrival vznikla v roku 2015, pričom sídlo má v Londýne. S pobočkami v Rusku, Nemecku, Holandsku Izraeli a USA zamestnáva celkovo približne 800 ľudí. Ako dodal zakladateľ a šéf firmy Arrival Denis Sverdlov, partnerstvo umožní firmám predávať e-vozidlá v celosvetovom meradle. Samotná dodávka s označením Generation 2, s ktorou na trh plánujú prísť na budúci rok, by mala byť schopná prejsť na jedno nabitie zhruba 480 kilometrov.
Podľa šéfa výskumu a vývoja firmy Hyundai Alberta Biermanna investícia juhokórejskej spoločnosti do firmy Arrival je súčasťou dlhodobejšej stratégie zvýšiť predaj svojich vozidiel v Európe. "V dôsledku sprísnenia pravidiel v oblasti ochrany životného prostredia sa dá očakávať, že trh s ekologickými automobilmi zaznamená v Európe rýchly rast," citovala Biermanna agentúra DPA.
Ako uviedla firma Arrival, spoločnosti sa dohodli, že budú "pracovať na spoločnom vývoji automobilov s využitím platforiem a technológií spoločnosti Arrival s cieľom vyrábať nízkonákladové a energeticky úsporné vozidlá".
Firma Arrival vznikla v roku 2015, pričom sídlo má v Londýne. S pobočkami v Rusku, Nemecku, Holandsku Izraeli a USA zamestnáva celkovo približne 800 ľudí. Ako dodal zakladateľ a šéf firmy Arrival Denis Sverdlov, partnerstvo umožní firmám predávať e-vozidlá v celosvetovom meradle. Samotná dodávka s označením Generation 2, s ktorou na trh plánujú prísť na budúci rok, by mala byť schopná prejsť na jedno nabitie zhruba 480 kilometrov.
Podľa šéfa výskumu a vývoja firmy Hyundai Alberta Biermanna investícia juhokórejskej spoločnosti do firmy Arrival je súčasťou dlhodobejšej stratégie zvýšiť predaj svojich vozidiel v Európe. "V dôsledku sprísnenia pravidiel v oblasti ochrany životného prostredia sa dá očakávať, že trh s ekologickými automobilmi zaznamená v Európe rýchly rast," citovala Biermanna agentúra DPA.