Termín návratu lietadiel 737 MAX do prevádzky zatiaľ nie je istý, navyše, objavili sa nové problémy.
Autor TASR
Baku 3. júna (TASR) - Azerbajdžanská letecká spoločnosť AZAL zrušila kontrakt na kúpu 10 lietadiel 737 MAX od Boeingu v hodnote približne 1 miliarda USD (894,05 milióna eur). Ako dôvod firma uviedla obavy o bezpečnosť po dvoch tragických haváriách.
"AZAL odmietol kúpiť 10 lietadiel od Boeingu z bezpečnostných dôvodov," povedal pre agentúru Reuters hovorca firmy. Najpredávanejšie lietadlo Boeingu uzemnili úrady v mnohých krajinách sveta po tom, ako 10. marca havarovalo v Etiópii druhé lietadlo tohto typu, necelých päť mesiacov po havárii rovnakého stroja indonézskej spoločnosti Lion Air. Havárie si vyžiadali 346 životov, vrátane štyroch Slovákov.
Termín návratu lietadiel 737 MAX do prevádzky zatiaľ nie je istý, navyše, objavili sa nové problémy. V nedeľu (2. 6.) Federálny úrad pre letectvo (FAA) po spoločnom vyšetrovaní s Boeingom informoval, že viac ako 300 lietadiel Boeing 737 vrátane modelu MAX môže mať na krídlach chybné diely, ktoré nespĺňajú štandardy týkajúce sa pevnosti a životnosti.
Problém sa môže týkať 133 lietadiel 737 NG a 179 strojov 737 MAX, dodala FAA. Podľa Boeingu má podozrivé diely nainštalovaný zrejme menší počas lietadiel, ale odporúčal, aby sa prekontrolovali aj ostatné stroje.
"AZAL odmietol kúpiť 10 lietadiel od Boeingu z bezpečnostných dôvodov," povedal pre agentúru Reuters hovorca firmy. Najpredávanejšie lietadlo Boeingu uzemnili úrady v mnohých krajinách sveta po tom, ako 10. marca havarovalo v Etiópii druhé lietadlo tohto typu, necelých päť mesiacov po havárii rovnakého stroja indonézskej spoločnosti Lion Air. Havárie si vyžiadali 346 životov, vrátane štyroch Slovákov.
Termín návratu lietadiel 737 MAX do prevádzky zatiaľ nie je istý, navyše, objavili sa nové problémy. V nedeľu (2. 6.) Federálny úrad pre letectvo (FAA) po spoločnom vyšetrovaní s Boeingom informoval, že viac ako 300 lietadiel Boeing 737 vrátane modelu MAX môže mať na krídlach chybné diely, ktoré nespĺňajú štandardy týkajúce sa pevnosti a životnosti.
Problém sa môže týkať 133 lietadiel 737 NG a 179 strojov 737 MAX, dodala FAA. Podľa Boeingu má podozrivé diely nainštalovaný zrejme menší počas lietadiel, ale odporúčal, aby sa prekontrolovali aj ostatné stroje.