Facebook je pod tlakom za to, že neoveruje správnosť faktov uvedených v politickej reklame, čo zdôvodnil okrem iného slobodou prejavu.
Autor TASR
Washington 11. júla (TASR) - Spoločnosť Facebook zvažuje, že zakáže akúkoľvek politickú reklamu na svojej sociálnej sieti v dňoch pred prezidentskými voľbami v USA, ktoré sa uskutočnia 3. novembra. Informovala o tom v piatok agentúra Bloomberg s odvolaním sa na nemenované zdroje oboznámené s plánmi spoločnosti.
O možnom zákaze sa ešte len diskutuje, rozhodnutie zatiaľ nepadlo, píše Bloomberg.
Hovorca Facebooku sa pre agentúru Reuters odmietol k správe vyjadriť.
Facebook je pod tlakom za to, že neoveruje správnosť faktov uvedených v politickej reklame, čo zdôvodnil okrem iného slobodou prejavu. Oproti tomu mikroblogovacia sieť Twitter, jeho hlavný rival, vlani vo svojich príspevkoch všetku politickú reklamu zakázala, všíma si Reuters.
Volebné štáby demokratického uchádzača o prezidentskú kandidatúru Joea Bidena a prezidenta Donalda Trumpa sa k tejto správe bezprostredne nevyjadrili.
V júni členovia Bidenovho volebného štábu napísali otvorený list šéfovi Facebooku Markovi Zuckerbergovi, v ktorom žiadajú, aby spoločnosť pred voľbami overovala správnosť faktov uvedených v politickej reklame.
O možnom zákaze sa ešte len diskutuje, rozhodnutie zatiaľ nepadlo, píše Bloomberg.
Hovorca Facebooku sa pre agentúru Reuters odmietol k správe vyjadriť.
Facebook je pod tlakom za to, že neoveruje správnosť faktov uvedených v politickej reklame, čo zdôvodnil okrem iného slobodou prejavu. Oproti tomu mikroblogovacia sieť Twitter, jeho hlavný rival, vlani vo svojich príspevkoch všetku politickú reklamu zakázala, všíma si Reuters.
Volebné štáby demokratického uchádzača o prezidentskú kandidatúru Joea Bidena a prezidenta Donalda Trumpa sa k tejto správe bezprostredne nevyjadrili.
V júni členovia Bidenovho volebného štábu napísali otvorený list šéfovi Facebooku Markovi Zuckerbergovi, v ktorom žiadajú, aby spoločnosť pred voľbami overovala správnosť faktov uvedených v politickej reklame.