Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 16. november 2024Meniny má Agnesa
< sekcia Zahraničie

Británia od apríla 2022 obmedzí reklamy na nezdravé potraviny

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP Photo

Obezita je podľa vlády dlhodobo jedným z najväčších problémov v oblasti verejného zdravia.

Londýn 28. decembra (TASR) - Spojené kráľovstvo zakáže od apríla 2022 reklamné kampane podporujúce predaj potravín s vysokým obsahom tuku, cukru alebo soli. Oznámila to v pondelok britská vláda.

V súvislosti s týmito potravinami zakáže Londýn reklamné kampane typu "kúp jedno a ďalšie máš zadarmo". Takisto nebude povolené bezplatné dopĺňanie pohárov s nealkoholickými sladenými nápojmi, píše agentúra Reuters.

Opatrenia určia miesta v obchodoch, na ktorých nebude možné umiestňovať reklamy na tieto potraviny. Propagácia nezdravých výrobkov nebude povolená pri pokladniach, vchodoch do predajní a na konci uličiek s tovarom.

Obmedzenie reklám má podľa námestníčky britského ministra zdravotníctva Jo Churchillovej zabezpečiť, aby výber zdravších potravín bol pre ľudí "jednoduchšou voľbou".

"Vytvorenie prostredia, ktoré každému pomáha častejšie jesť zdravšie potraviny, je dôležité na zlepšenie zdravia krajiny," povedala.

Obezita je podľa vlády dlhodobo jedným z najväčších problémov v oblasti verejného zdravia. Takmer dve tretiny dospelých osôb v Anglicku majú nadváhu a každé tretie dieťa končiace prvý stupeň základnej školy má nadváhu alebo trpí obezitou.

Británia obmedzenie v súvislosti s reklamami typu "kúp jedno a ďalšie máš zadarmo" navrhla už v júli a takisto oznámila opatrenia zakazujúce televízne a internetové reklamy na rýchle občerstvenie pred 21.00 h. Minulý mesiac navrhla úplný zákaz na propagáciu nezdravých potravín na internete.