Štrajk spôsobil, že na diaľniciach je priemerná rýchlosť iba 20 kilometrov za hodinu. Jedna z rušných londýnskych železničných staníc je podľa Sky News ľudoprázdna.
Autor TASR
Londýn 27. júla (TASR) - Železničnú dopravu v Británii v stredu opäť ochromil štrajk, do ktorého sa zapojilo približne 40.000 zamestnancov požadujúcich zvýšenie miezd a zlepšenie pracovných podmienok. V stredu vypravili v Británii iba pätinu spojov, na niektorých trasách nepremávajú žiadne vlaky. Informuje o tom TASR na základe správ agentúry AP a britskej televízie Sky News.
Štrajk spôsobil, že na diaľniciach je priemerná rýchlosť iba 20 kilometrov za hodinu. Jedna z rušných londýnskych železničných staníc je podľa Sky News ľudoprázdna.
Do 24-hodinového štrajku sa zapojili aj výhybkári, údržbári, staničný personál i upratovači. Železničiari v Británii štrajkovali aj pred mesiacom, na začiatku letnej dovolenkovej sezóny. Išlo o najväčší štrajk vo vlakovej doprave za 30 rokov.
V porovnaní s obdobím pred pandémiou došlo v Británii k poklesu počtu cestujúcich. Železničné spoločnosti sa preto snažia znižovať náklady, a to aj prepúšťaním zamestnancov. Počas predchádzajúcich dvoch rokov držala dopravcov pri živote pandemická podpora zo strany štátu.
Rokovania medzi dopravcami a ich zamestnancami uviazli v slepej uličke. Odborári poukazujú na to, že posledná ponuka zvýšenia miezd zo strany dopravcov ani zďaleka nedosahuje úroveň inflácie, ktorá je v súčasnosti 9,4 percenta. Odborári sú presvedčení, že lepšej ponuke od zamestnávateľov bráni vláda. Tá to však popiera.
Štrajk spôsobil, že na diaľniciach je priemerná rýchlosť iba 20 kilometrov za hodinu. Jedna z rušných londýnskych železničných staníc je podľa Sky News ľudoprázdna.
Do 24-hodinového štrajku sa zapojili aj výhybkári, údržbári, staničný personál i upratovači. Železničiari v Británii štrajkovali aj pred mesiacom, na začiatku letnej dovolenkovej sezóny. Išlo o najväčší štrajk vo vlakovej doprave za 30 rokov.
V porovnaní s obdobím pred pandémiou došlo v Británii k poklesu počtu cestujúcich. Železničné spoločnosti sa preto snažia znižovať náklady, a to aj prepúšťaním zamestnancov. Počas predchádzajúcich dvoch rokov držala dopravcov pri živote pandemická podpora zo strany štátu.
Rokovania medzi dopravcami a ich zamestnancami uviazli v slepej uličke. Odborári poukazujú na to, že posledná ponuka zvýšenia miezd zo strany dopravcov ani zďaleka nedosahuje úroveň inflácie, ktorá je v súčasnosti 9,4 percenta. Odborári sú presvedčení, že lepšej ponuke od zamestnávateľov bráni vláda. Tá to však popiera.