Mediálny záujem o tieto voľby je omnoho vyšší ako v predchádzajúcich rokoch. Nikdy sme nemali tak veľa novinárov zaregistrovaných na volebnú noc, opísal situáciu hovorca EP Jaume Duch.
Autor TASR
Brusel 26. mája (TASR) - Širšie centrum Bruselu zažije v nedeľu večer "inváziu" novinárov a médií z celého sveta. Budova Európskeho parlamentu (EP) sa na niekoľko hodín premení na obrovské mediálne centrum, keď výsledky eurovolieb, ktoré určia osud EÚ na najbližších päť rokov, je pripravených z tohto miesta sledovať približne 1300 novinárov z celého sveta.
"Mediálny záujem o tieto voľby je omnoho vyšší ako v predchádzajúcich rokoch. Nikdy sme nemali tak veľa novinárov zaregistrovaných na volebnú noc. To jasne dokazuje rastúci význam tohto nadnárodného demokratického cvičenia, ktoré je jedinečné na celom svete," opísal situáciu hovorca EP Jaume Duch.
Podľa hovorcu sa zaregistrovalo viac ako 200 novinárov z krajín, ktoré nie sú členmi EÚ. Medzi nimi je aj 54 predstaviteľov médií zo Spojených štátov, 21 z Japonska a 20 z Číny. Spomedzi členských krajín EÚ najviac novinárov akreditovalo domáce Belgicko (259), potom Nemecko (207) a Taliansko (104).
Vedenie europarlamentu pri tejto príležitosti zmenilo hlavnú zasadaciu miestnosť, v ktorej poslanci zvyknú hlasovať, na veľké mediálne centrum, z ktorého môžu novinári podávať informácie o novom zložení EP podľa toho, ako budú prichádzať správy o volebných výsledkoch zo všetkých 28 krajín Únie.
Počas volebnej noci budú odhady a výsledky volieb premietané na obrovskej LED obrazovke s rozmermi 27 x 4,5 m a pozvánku osobne zavítať medzi novinárov a zhodnotiť výsledky celoeurópskeho volebného procesu dostali predstavitelia politických skupín v EP, ako aj kandidáti politických strán na predsedu budúcej Európskej komisie.
Televízna služba europarlamentu Europe by Satellite (EbS) si objednala 15 televíznych kamier, aby tradičným médiám aj sociálnym médiám z celého sveta počas vyše sedemhodinového vysielania ponúkla živú atmosféru povolebnej noci.
Na toto podujatie sa akreditovalo 770 televíznych novinárov reprezentujúcich 195 televíznych staníc, 260 novinárov zastupujúcich tlač a online médiá, 170 novinárov z rôznych tlačových agentúr a 70 rozhlasových novinárov.
(spravodajca TASR Jaromír Novak)
"Mediálny záujem o tieto voľby je omnoho vyšší ako v predchádzajúcich rokoch. Nikdy sme nemali tak veľa novinárov zaregistrovaných na volebnú noc. To jasne dokazuje rastúci význam tohto nadnárodného demokratického cvičenia, ktoré je jedinečné na celom svete," opísal situáciu hovorca EP Jaume Duch.
Podľa hovorcu sa zaregistrovalo viac ako 200 novinárov z krajín, ktoré nie sú členmi EÚ. Medzi nimi je aj 54 predstaviteľov médií zo Spojených štátov, 21 z Japonska a 20 z Číny. Spomedzi členských krajín EÚ najviac novinárov akreditovalo domáce Belgicko (259), potom Nemecko (207) a Taliansko (104).
Vedenie europarlamentu pri tejto príležitosti zmenilo hlavnú zasadaciu miestnosť, v ktorej poslanci zvyknú hlasovať, na veľké mediálne centrum, z ktorého môžu novinári podávať informácie o novom zložení EP podľa toho, ako budú prichádzať správy o volebných výsledkoch zo všetkých 28 krajín Únie.
Počas volebnej noci budú odhady a výsledky volieb premietané na obrovskej LED obrazovke s rozmermi 27 x 4,5 m a pozvánku osobne zavítať medzi novinárov a zhodnotiť výsledky celoeurópskeho volebného procesu dostali predstavitelia politických skupín v EP, ako aj kandidáti politických strán na predsedu budúcej Európskej komisie.
Televízna služba europarlamentu Europe by Satellite (EbS) si objednala 15 televíznych kamier, aby tradičným médiám aj sociálnym médiám z celého sveta počas vyše sedemhodinového vysielania ponúkla živú atmosféru povolebnej noci.
Na toto podujatie sa akreditovalo 770 televíznych novinárov reprezentujúcich 195 televíznych staníc, 260 novinárov zastupujúcich tlač a online médiá, 170 novinárov z rôznych tlačových agentúr a 70 rozhlasových novinárov.
(spravodajca TASR Jaromír Novak)