Diaľnica Struma sa začína západne od Sofie v Perniku a ku gréckym hraniciam smeruje cez Dupnicu, Blagoejgrad a Sandanski. Po dokončení bude dlhá 156 km.
Autor TASR
Sofia 23. júla (TASR) - Diaľnica Struma v západnom Bulharsku ku gréckym hraniciam je oddnes o 17 kilometrov dlhšia. Informuje BTA. Ministerka pre regionálny rozvoj Desislava Terzievová prestrihla pásku na úseku Dolna Dikania - Dupnica a jazda motoristom sa medzi nimi skrátila o 30 minút.
Ministerka povedala, že vláda je rozhodnutá pokračovať v budovaní cestnej infraštruktúry a napojiť ju na európsku sieť.
Úsek diaľnice dokončili stavbári v predstihu. Dielo realizovali dve bulharské firmy a ich taliansky partner Impressa. Zvíťazili v tendri s cenovou ponukou 58,8 milióna eur bez započítania dane z pridanej hodnoty. Úsek, ktorý začali budovať v októbri 2011, však v dôsledku nepredvídaných nákladov napokon stál vyše 80 miliónov eur.
Diaľnica Struma sa začína západne od Sofie v Perniku a ku gréckym hraniciam smeruje cez Dupnicu, Blagoejgrad a Sandanski. Po dokončení bude dlhá 156 km a stane sa súčasťou paneurópskeho dopravného koridoru IV. Stavbári dokončili z trasy vrátane úseku, ktorý sprevádzkovali dnes, 50,7 km. Jej celkové náklady by mali dosiahnuť 1,2 miliardy eur. Celé dielo by malo podľa internetových zdrojov slúžiť verejnosti v roku 2020.
Ministerka povedala, že vláda je rozhodnutá pokračovať v budovaní cestnej infraštruktúry a napojiť ju na európsku sieť.
Úsek diaľnice dokončili stavbári v predstihu. Dielo realizovali dve bulharské firmy a ich taliansky partner Impressa. Zvíťazili v tendri s cenovou ponukou 58,8 milióna eur bez započítania dane z pridanej hodnoty. Úsek, ktorý začali budovať v októbri 2011, však v dôsledku nepredvídaných nákladov napokon stál vyše 80 miliónov eur.
Diaľnica Struma sa začína západne od Sofie v Perniku a ku gréckym hraniciam smeruje cez Dupnicu, Blagoejgrad a Sandanski. Po dokončení bude dlhá 156 km a stane sa súčasťou paneurópskeho dopravného koridoru IV. Stavbári dokončili z trasy vrátane úseku, ktorý sprevádzkovali dnes, 50,7 km. Jej celkové náklady by mali dosiahnuť 1,2 miliardy eur. Celé dielo by malo podľa internetových zdrojov slúžiť verejnosti v roku 2020.