Výnimky budú mať len autá prepravujúce postihnutých a zásobovacie vozidlá.
Autor TASR
Oslo 19. októbra (TASR) - Do centra nórskej metropoly Oslo by už v roku 2019 nemali mať prístup takmer žiadne autá. Informovali o tom dnes tamojší politici, ktorí chcú takýmto opatrením prispieť k redukcii znečistenia ovzdušia.
Ide o vôbec prvý takýto komplexný a zároveň trvalý zákaz v jednom z európskych hlavných miest, uviedla agentúra Reuters. Výnimky budú mať len autá prepravujúce postihnutých a zásobovacie vozidlá.
Novozvolená mestská rada v Osle - zložená zo sociálnodemokratickej Strany práce, strany Zelených a Strany socialistickej ľavice - uviedla, že opatrenie bude užitočné pre všetkých obyvateľov mesta, a to aj napriek tvrdeniam majiteľov obchodov, že tým utrpí ich podnikanie.
"Chceme centrum mesta bez áut," uviedla Lana Marie Nguyenová Bergová predstaviteľka strany Zelených v Osle. "Chceme, aby bolo lepšie chodcom či cyklistom. Bude to lepšie aj pre obchody a vlastne pre všetkých," dodala.
V súvislosti s plánovaným vylúčením áut osloská mestská rada do roku 2019 - a teda do termínu ďalších komunálnych volieb - vybuduje v meste prinajmenšom 60 kilometrov cyklistických chodníkov a bude tiež výrazne investovať do verejnej dopravy.
V centre mesta budú aj naďalej premávať električky a autobusy a pre autá prepravujúce postihnuté osoby, ako aj pre vozidlá dopravujúce tovar do obchodov budú zavedené špeciálne opatrenia, uviedli zástupcovia mestskej rady. Dodali, že opatrenie ešte podrobia viacerým konzultáciám a sledovať budú aj skúseností iných miest. Samotnému opatreniu potom budú predchádzať opakované praktické testy.
Podobné, avšak výlučne dočasné zákazy áut v mestských centrách, v minulosti prijalo už niekoľko európskych hlavných miest vrátane Paríža, kde takéto opatrenie zaviedli minulý mesiac. Niektoré z týchto miest ako napríklad Londýn či Madrid zaviedli tiež špeciálne poplatky, ktorými sa snažia zamedziť tvoreniu dopravných zápch.
Oslo má približne 600.000 obyvateľov a takmer 350.00 áut. Väčšina majiteľov vozidiel však žije mimo centra metropoly, doplnila agentúra Reuters.
Ide o vôbec prvý takýto komplexný a zároveň trvalý zákaz v jednom z európskych hlavných miest, uviedla agentúra Reuters. Výnimky budú mať len autá prepravujúce postihnutých a zásobovacie vozidlá.
Novozvolená mestská rada v Osle - zložená zo sociálnodemokratickej Strany práce, strany Zelených a Strany socialistickej ľavice - uviedla, že opatrenie bude užitočné pre všetkých obyvateľov mesta, a to aj napriek tvrdeniam majiteľov obchodov, že tým utrpí ich podnikanie.
"Chceme centrum mesta bez áut," uviedla Lana Marie Nguyenová Bergová predstaviteľka strany Zelených v Osle. "Chceme, aby bolo lepšie chodcom či cyklistom. Bude to lepšie aj pre obchody a vlastne pre všetkých," dodala.
V súvislosti s plánovaným vylúčením áut osloská mestská rada do roku 2019 - a teda do termínu ďalších komunálnych volieb - vybuduje v meste prinajmenšom 60 kilometrov cyklistických chodníkov a bude tiež výrazne investovať do verejnej dopravy.
V centre mesta budú aj naďalej premávať električky a autobusy a pre autá prepravujúce postihnuté osoby, ako aj pre vozidlá dopravujúce tovar do obchodov budú zavedené špeciálne opatrenia, uviedli zástupcovia mestskej rady. Dodali, že opatrenie ešte podrobia viacerým konzultáciám a sledovať budú aj skúseností iných miest. Samotnému opatreniu potom budú predchádzať opakované praktické testy.
Podobné, avšak výlučne dočasné zákazy áut v mestských centrách, v minulosti prijalo už niekoľko európskych hlavných miest vrátane Paríža, kde takéto opatrenie zaviedli minulý mesiac. Niektoré z týchto miest ako napríklad Londýn či Madrid zaviedli tiež špeciálne poplatky, ktorými sa snažia zamedziť tvoreniu dopravných zápch.
Oslo má približne 600.000 obyvateľov a takmer 350.00 áut. Väčšina majiteľov vozidiel však žije mimo centra metropoly, doplnila agentúra Reuters.