Komunikácia má cieliť na všetkých obyvateľov a konkrétne oslovovať rôzne skupiny, napríklad seniorov, "zodpovedných ľudí", ktorí sa dali zaočkovať, ale aj neočkovaných.
Autor TASR
Praha 13. júna (TASR) - České ministerstvo zdravotníctva plánuje novú komunikačnú kampaň na podporu očkovania. Spustiť ju chce na začiatku augusta. Rezort chce osloviť všetky skupiny obyvateľstva a pripomenúť im, že pandémia sa ešte neskončila a je nevyhnutné správať sa zodpovedne. TASR informáciu prevzala zo serveru iDNES.cz.
"Kampaň nemôže ľuďom sľubovať koniec pandémie. Musí ich presvedčiť, že je potrebné sa očkovať už na konci leta či začiatkom jesene," uvádza ministerstvo v zadaní zákazky. Rezort zdravotníctva tak chce predísť ďalšej silnej vlne covidu-19 a s tým spojenému zahlteniu nemocníc. Vyhnúť sa chce aj ekonomickým dopadom prípadnej pandémie.
Komunikácia má cieliť na všetkých obyvateľov a konkrétne oslovovať rôzne skupiny, napríklad seniorov, "zodpovedných ľudí", ktorí sa dali zaočkovať, ale aj neočkovaných. Tým v prípade obáv z mRNA vakcíny navrhuje zaočkovať sa klasickou proteínovou vakcínou. Rezort chce kampaňou osloviť aj ukrajinských utečencov. Materiály preto plánuje aj v ukrajinskom jazyku.
Zákazku na vytvorenie novej komunikačnej kampane vyhrala reklamná agentúra McCann-Erickson Prague, ktorá podľa serveru iDNES.cz patrí medzi najväčšie na českom trhu. Agentúra pre ministerstvo vytvorí vizuálnu identitu kampane, návrhy inzerátov aj televíznych a rozhlasových spotov. Štát za kampaň zaplatí 1,7 milióna korún (približne 70.000 eur).
Hovorca ministerstva zdravotníctva Ondřej Jakob uviedol, že rezort chce vypísať ešte dve verejné zákazky, a to na nákup mediálneho priestoru a na výrobu samotnej reklamy.
Predchádzajúcu očkovaciu kampaň kritizovali odborníci, ale aj vtedajší premiér Andrej Babiš. Presvedčiť ľudí, aby sa dali zaočkovať, chceli lotériou s cenami ako o telefón či značkové tenisky. Ďalšiu kampaň pod vedením úradu vlády s názvom "Urobte bodku za koronavírusom" spustili až v polovici apríla 2021, keď bolo zaočkovaných už približne 1,5 milióna ľudí.
"Kampaň nemôže ľuďom sľubovať koniec pandémie. Musí ich presvedčiť, že je potrebné sa očkovať už na konci leta či začiatkom jesene," uvádza ministerstvo v zadaní zákazky. Rezort zdravotníctva tak chce predísť ďalšej silnej vlne covidu-19 a s tým spojenému zahlteniu nemocníc. Vyhnúť sa chce aj ekonomickým dopadom prípadnej pandémie.
Komunikácia má cieliť na všetkých obyvateľov a konkrétne oslovovať rôzne skupiny, napríklad seniorov, "zodpovedných ľudí", ktorí sa dali zaočkovať, ale aj neočkovaných. Tým v prípade obáv z mRNA vakcíny navrhuje zaočkovať sa klasickou proteínovou vakcínou. Rezort chce kampaňou osloviť aj ukrajinských utečencov. Materiály preto plánuje aj v ukrajinskom jazyku.
Zákazku na vytvorenie novej komunikačnej kampane vyhrala reklamná agentúra McCann-Erickson Prague, ktorá podľa serveru iDNES.cz patrí medzi najväčšie na českom trhu. Agentúra pre ministerstvo vytvorí vizuálnu identitu kampane, návrhy inzerátov aj televíznych a rozhlasových spotov. Štát za kampaň zaplatí 1,7 milióna korún (približne 70.000 eur).
Hovorca ministerstva zdravotníctva Ondřej Jakob uviedol, že rezort chce vypísať ešte dve verejné zákazky, a to na nákup mediálneho priestoru a na výrobu samotnej reklamy.
Predchádzajúcu očkovaciu kampaň kritizovali odborníci, ale aj vtedajší premiér Andrej Babiš. Presvedčiť ľudí, aby sa dali zaočkovať, chceli lotériou s cenami ako o telefón či značkové tenisky. Ďalšiu kampaň pod vedením úradu vlády s názvom "Urobte bodku za koronavírusom" spustili až v polovici apríla 2021, keď bolo zaočkovaných už približne 1,5 milióna ľudí.