Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 23. november 2024Meniny má Klement
< sekcia Zahraničie

Český senát hlasoval za stíšenie reklamy v televízii

Ilustračné foto Foto: TASR/AP

Novelu ešte musí doplniť vykonávacia vyhláška spracovaná Radou pre rozhlasové a televízne vysielanie, informoval český spravodajský server iDNES.

Praha 26. októbra (TASR) - Českým parlamentom prešla novela s ambíciou stíšiť televíznu reklamu. Schválili ju dnes senátori a predloha putuje na podpis k prezidentovi. Novelu ešte musí doplniť vykonávacia vyhláška spracovaná Radou pre rozhlasové a televízne vysielanie, informoval český spravodajský server iDNES.cz.

Za schválenie novely hlasovalo 38 senátorov zo 42 prítomných. Proti nebol ani jeden.

Novelu zákona navrhla skupina poslancov naprieč politickými stranami. Tí pôvodne zamýšľali, aby zmena platila už od augusta, proces schvaľovania sa však zdržal a tretím čítaním v Snemovni novela prešla až v septembri.

Novelu poslanci predložili po sťažnostiach divákov na to, že ich hlučná reklama doma ruší. "Ste sami svedkami, že hlasná reklama skutočne existuje. Niektorých ruší pri vysielaní a niektorých, napríklad mňa, ruší, keď pri televízii zaspím," povedal senátorom pred hlasovaním Václav Mencl, poslanec a spoluautor zmeny.

Samotná novela je pomerne stručná. Do zákona o prevádzkovaní rozhlasového a televízneho vysielania vkladá v podstate iba niekoľko viet. Tá kľúčová znie: "Prevádzkovateľ televízneho vysielania je povinný zaistiť, aby reklamy, teleshopping a označenie sponzora neboli vysielané takým spôsobom, že zvuková intenzita ich vysielania je vyššia ako zvuková intenzita programov a ďalších častí vysielania vysielaných v čase predchádzajúcom vysielaniu reklamy, teleshoppingu alebo označeniu sponzora, a taktiež v čase nasledujúcom po ich odvysielaní."