Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Zahraničie

Cestujúci v parížskom metre zostali počas špičky zablokovaní v podzemí

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Päť vlakov na rušnej linke 4 uviazlo od 19.25 h SELČ medzi dvoma stanicami.

Paríž 15. júna (TASR) - Prevádzkovateľ parížskeho metra sa v stredu ospravedlnil stovkám pasažierov, že ich vlaky zostali zablokované pod zemou počas dopravnej špičky. TASR prevzala správu z tlačovej agentúry AFP.

Päť vlakov na rušnej linke 4 uviazlo od 19.25 h SELČ medzi dvoma stanicami. Výkonný riaditeľ štátnej dopravnej spoločnosti RATP Jean Castex požiadal o vnútorné vyšetrovanie príčin "výnimočného prípadu", uviedla RATP.

Užívatelia sociálnych médií zdieľali zábery cestujúcich natlačených vo vozňoch v dusnom vzduchu a sparne. Mali viditeľne obavy o svoje malé deti a starších ľudí vo vagónoch.

Pasažierov nakoniec evakuovali, informovala RATP. Na sociálnych sieťach sa objavili fotografie, ako ľudia kráčajú tunelmi do nasledujúcej stanice.

"RATP sa ospravedlňuje. Hlboko ľutuje tento incident a jeho dôsledky pre cestujúcich. Robí všetko, čo je v jej silách, aby im čo najviac pomohla," uviedla prevádzkujúca spoločnosť.

Parížske metro je jedným z najstarších mestských dopravných systémov na svete a objavilo sa už v mnohých kultových filmoch. Cestujúci sa však sťažujú na preplnenosť a zastaranú infraštruktúru. Silnejú tiež obavy, že dopravný systém nebude schopný zvládnuť prílev návštevníkov na letných olympijských hrách v Paríži v roku 2024.

Snahy o modernizáciu metra však napredujú a linku 4 postupne automatizujú na systém bez vodičov.

Prezident Emmanuel Macron vlani za šéfa spoločnosti RATP vybral Castexa, ktorý bol premiérom počas väčšiny obdobia pandémie koronavírusu a má povesť likvidátora problémov. Jeho úlohou je napraviť ťažkosti štátnej dopravnej spoločnosti, ktorá prevádzkuje parížske metro.