Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 16. november 2024Meniny má Agnesa
< sekcia Zahraničie

Charlie Hebdo zvýšil náklad najnovšieho čísla na päť miliónov

O najnovšie číslo Charlie Hebdo je obrovský záujem. Foto: TASR

Ide o prvé číslo od minulej stredy, keď pri útoku dvojice islamistov na redakciu prišlo život 12 ľudí vrátane kľúčových karikaturistov.

Paríž 14. januára (TASR) - Vzhľadom na obrovský záujem čitateľov sa redakcia francúzskeho satirického týždenníka Charlie Hebdo rozhodla pre dotlač svojho najnovšieho čísla, ktoré napokon vyjde v náklade päť miliónov kusov.



Ide o prvé číslo od minulej stredy, keď pri útoku dvojice islamistov na redakciu prišlo život 12 ľudí vrátane kľúčových karikaturistov.

Prvá časť pôvodne trojmiliónového nákladu, ktorú distribuovali dnes, sa prakticky okamžite vypredala. Tí záujemcovia, ktorí si týždenník nerezervovali vo svojom stánku, ho dnes kúpili len veľmi ťažko, lebo týždenník bol vypredaný už dopoludnia.

Ako informovali francúzske médiá, v Paríži sa kiosky na železničných staniciach otvárajú o 04.30 h a dnes okolo 06.00 h pred nimi čakali rady ľudí s päťeurovkou v ruke, aby si kúpili týždenník, ktorého názov sa stal sloganom hnutia proti terorizmu, antisemitizmu, za slobodu tlače a obranu hodnôt hlásaných Francúzskou republikou.



Týždenník obvykle vychádzal v 60-tisícovom náklade, ale najnovšie číslo - mimoriadne kvôli tragédii, ktorá redakciu postihla - vyšlo pôvodne v náklade troch miliónov kusov. Vzhľadom na veľký záujem ho však dnes redakcia zvýšila na päť miliónov, ktoré budú v predaji najbližšie dva týždne.

Zástupkyňa distribučnej spoločnosti Véronique Faujourová vysvetlila, že veľký záujem o nákup väčšieho počtu výtlačkov Charlie Hebdo majú firmy, rôzne združenia, predstavitelia kultúrneho a spoločenského života. Pokryť treba aj záujem zahraničných odberateľov, uviedla Faujourová. Ubezpečila, že "(Charlie Hebdo) sa ujde každému."

Charlie Hebdo vyšiel dnes v 16 jazykových mutáciách s karikatúrou proroka Mohameda na obálke. Na zelenom pozadí je vykreslený moslim v bielom turbane, ktorý drží ceduľu s nápisom "Je suis Charlie". Titulok na obálke uvádza: "Tout est pardonné" (Všetko je odpustené), čo francúzske médiá vysvetľujú tak, že prorok Mohamed odpustil karikaturistom za to, že si z neho uťahovali.

Ani vcelku zmierlivá titulka z dielne zdecimovej redakcie však nezabránila, aby zvyšok čísla bol ostrý a uštipačný - presne v duchu Charlie Hebdo, ktorý zvyčajne vychádzal v náklade 60.000 kusov a v čase pred tragickým útokom mal veľké finančné problémy a bol na pokraji bankrotu.