Ide o najdlhší čínsky most na svete ponad more a zároveň ponad deltu rieky Ču-ťiang.
Autor TASR
Hongkong 23. októbra (TASR) - Čínsky prezident Si Ťin-pching oficiálne otvoril v utorok jeden z najdlhších mostov na svete, ktorý spája Hongkong s Macaom a čínskou pevninou. Informovala o tom agentúra DPA.
Slávnostného podujatia v čínskom pevninskom meste Ču-chaj sa zúčastnili tiež najvyššia predstaviteľka Hongkongu Carrie Lam a čínsky vicepremiér Chan Čeng, píše denník South China Morning Post.
Most bol postavený v duchu myšlienky "jedna krajina a dva systémy" a pomôže integrácii Hongkongu a Macaa do štruktúr pevninskej Číny, povedal podpredseda Chan.
Ide o najdlhší čínsky most na svete ponad more a zároveň ponad deltu rieky Ču-ťiang (Perlovej rieky). Dopravná komunikácia s dĺžkou 55 kilometrov zahŕňa aj 6,7-kilometrový podmorský tunel, tri umelé ostrovy a dve trojprúdové diaľnice.
Najnovší čínsky mostný gigant prekonal svojou celkovou dĺžkou aj donedávna najdlhší cestný most na svete - magistrálu v thajskom okrese Bang Na, ktorá meria 54 kilometrov.
Výstavba čínskeho masívneho infraštruktúrneho projektu sa začala v roku 2009 a sprevádzali ju odklady, prekročenia nákladov, korupčné škandály, ako aj smrteľné úrazy robotníkov.
Stúpenci projektu HKZMB (Hong Kong-Zhuhai-Macau Bridge) ho označujú za staviteľský klenot, kým iní ho vnímajú ako drahý politický projekt určený na hlbšiu integráciu Hongkongu do štruktúr pevninskej Číny v čase, keď si Peking posilňuje svoj vplyv na toto polosamosprávne mesto.
Slávnostného podujatia v čínskom pevninskom meste Ču-chaj sa zúčastnili tiež najvyššia predstaviteľka Hongkongu Carrie Lam a čínsky vicepremiér Chan Čeng, píše denník South China Morning Post.
Most bol postavený v duchu myšlienky "jedna krajina a dva systémy" a pomôže integrácii Hongkongu a Macaa do štruktúr pevninskej Číny, povedal podpredseda Chan.
Ide o najdlhší čínsky most na svete ponad more a zároveň ponad deltu rieky Ču-ťiang (Perlovej rieky). Dopravná komunikácia s dĺžkou 55 kilometrov zahŕňa aj 6,7-kilometrový podmorský tunel, tri umelé ostrovy a dve trojprúdové diaľnice.
Najnovší čínsky mostný gigant prekonal svojou celkovou dĺžkou aj donedávna najdlhší cestný most na svete - magistrálu v thajskom okrese Bang Na, ktorá meria 54 kilometrov.
Výstavba čínskeho masívneho infraštruktúrneho projektu sa začala v roku 2009 a sprevádzali ju odklady, prekročenia nákladov, korupčné škandály, ako aj smrteľné úrazy robotníkov.
Stúpenci projektu HKZMB (Hong Kong-Zhuhai-Macau Bridge) ho označujú za staviteľský klenot, kým iní ho vnímajú ako drahý politický projekt určený na hlbšiu integráciu Hongkongu do štruktúr pevninskej Číny v čase, keď si Peking posilňuje svoj vplyv na toto polosamosprávne mesto.