Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 1. november 2024Meniny má Denisa a Denis
< sekcia Zahraničie

Čínsky startup spúšťa predaj prvých lístkov pre vesmírnych turistov

Ilustračné foto. Foto: TASR Dano Veselský

Rodiaci sa sektor komerčne dostupných vesmírnych letov v súčasnosti vedú americké spoločnosti Blue Origin a SpaceX, vstúpiť doň však plánujú i ďalšie firmy.

Peking 24. októbra (TASR) – Čínsky startup Deep Blue Aerospace vo štvrtok ohlásil predaj prvých dvoch miest na palube svojej rakety, ktorá v roku 2027 vynesie do vesmíru prvých turistov. Záujemcovia za jeden lístok zaplatia vyše 195.000 eur. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters.

Pasažieri absolvujú suborbitálny let – raketa vystúpi do vesmíru, no nevstúpi na obežnú dráhu Zeme. Let by však mal prekonať Kármánovu hranicu vo výške 100 kilometrov nad povrchom Zeme, ktorá je široko prijímanou hranicou zemskej atmosféry a kozmického priestoru.



Spoločnosť Deep Blue Aerospace označila za hlavnú prekážku širokej dostupnosti komerčných vesmírnych letov vysoké náklady na štart rakiet. Kľúčom k ich zníženiu sú podľa nej opakovane použiteľné rakety. Spoločnosť plánuje v prvom štvrťroku 2025 otestovať opätovné získanie nosnej rakety z obežnej dráhy.

Rodiaci sa sektor komerčne dostupných vesmírnych letov v súčasnosti vedú americké spoločnosti Blue Origin a SpaceX, vstúpiť doň však plánujú i ďalšie firmy. Čínska štátna spoločnosť CAS Space uviedla, že lety pre vesmírnych turistov spustí do roku 2028.