Túto jeho požiadavku podporili aj ďalšie strany, vrátane spotrebiteľskej skupiny Codacons, ktorá je civilným účastníkom prípadu.
Autor TASR
,aktualizované Taliansky súd nariadil dnes nové preskúmanie vraku výletnej lode Costa Concordia odborníkmi, ktorí majú hľadať ďalšie dôkazy vzťahujúce sa na jej potopenie. Súd tak vyhovel požiadavke obhajcov kapitána lode a právnych zástupcov civilných účastníkov procesu, informovala agentúra Reuters.
Loď minulý týždeň vyzdvihli z útesu, na ktorom stroskotala a prevrátila sa na bok, čo umožní hľadanie ďalších stôp.
Kapitána lode Francesca Schettina obžalovali zo zabitia v dôsledku toho, že údajne spôsobil stroskotanie plavidla a loď opustil pred tým, ako mohlo byť 4200 pasažierov a členov posádky evakuovaných.
Súd v Grossete chce, aby experti venovali osobitnú pozornosť elektrickému systému výťahov v lodi, citovala agentúra Reuters jedného z právnikov. Kapitánovi obhajcovia hovoria, že núdzové generátory po havárii nenaskočili, v dôsledku čoho nefungovali na gigantickej výletnej lodi výťahy.
Súd tiež súhlasil s ďalšími kontrolami, napríklad vodotesnosti dverí na lodi, keď bude možné zaručiť bezpečnosť vyšetrovateľov.
Loď v súčasnosti sedí vo vzpriamenej polohe na špeciálnej umelej plošine, ukotvenej v morskom dne pri ostrove Giglio, je však stále z dvoch tretín potopená. Záchranné tímy z nej musia odčerpať vodu, kým ju budú môcť na budúci rok odtiahnuť do prístavu a zlikvidovať.
Schettino priznal, že ako kapitán nesie zodpovednosť, tvrdí však, že nie je jediným vinníkom, a chce, aby experti loď dôkladne prehliadli a našli dôkazy technických zlyhaní, ktoré mohli prispieť k úmrtiu obetí.
Túto jeho požiadavku podporili aj ďalšie strany, vrátane spotrebiteľskej skupiny Codacons, ktorá je civilným účastníkom prípadu.
Schettino je jediným súdeným v tomto procese po tom, ako štyria členovia posádky a jeden predstaviteľ lodnej spoločnosti Costa Cruises priznali vlani vinu a dostali polovičné tresty - spolu 34 mesiacov vo väzení.
Lodná spoločnosť Costa Cruises sa vyhla trestnému stíhaniu, pretože vlani súhlasila so zaplatením pokuty vo výške jedného milióna eur. Obete sa teraz pokúšajú získať odškodnenie v civilnej žalobe.
Súdne pojednávanie dnes odročili na 7. októbra.
Na procese, ktorý je vedený v Taliansku s kapitánom stroskotanej výletnej lode Costa Concordia, vznikajú nezvyčajné spojenectvá, napísala dnes agentúra Associated Press.
Obhajcovia Francesca Schettina sa zhodli s právnymi zástupcami rodín obetí a hovoria, že kapitán nie je jediný, kto nesie zodpovednosť za lodnú haváriu. Zlyhalo veľa vecí, ktoré mohli prispieť k vysokému počtu obetí, keď výletná loď stroskotala na útesoch pri toskánskom ostrove Giglio v roku 2012.
Oba štáby právnikov dnes od súdom vymenovaných expertov požadovali odpovede na to, prečo po zrážke nepracovali núdzové pumpy na odčerpávanie vody.
Stroskotanie vyústilo do smrti 32 ľudí, množstvo ďalších bolo zranených a traumatizovaných.
Francesco Schettino je obžalovaný zo zabitia v dôsledku toho, že údajne spôsobil stroskotanie plavidla a loď opustil pred tým, ako mohlo byť 4200 pasažierov a členov posádky evakuovaných. Podľa vlastných slov je obetným baránkom a tvrdí, že následky tragédie zhoršili chyby členov manažmentu spoločnosti Costa Crociere a mechanické poruchy.
"Chcem, aby sa vyšla najavo pravda," povedal Schettino agentúre Associated Press.
Loď Costa Concordia stroskotala po tom, ako narazila do útesu a nabrala vodu pri ostrove Giglio. Kapitán Schettino tvrdí, že keď sa plavidlo nebezpečne priblížilo k útesom, nariadil kormidelníkovi otočiť kormidlo doľava, ten ale reagoval príliš pomaly a kormidlo otočil doprava.
Vyšetrovatelia sa predtým vyjadrili, že svoju úlohu zrejme zohrala aj jazyková bariéra medzi talianskym kapitánom a indonézskym kormidelníkom.
Loď minulý týždeň vyzdvihli z útesu, na ktorom stroskotala a prevrátila sa na bok, čo umožní hľadanie ďalších stôp.
Kapitána lode Francesca Schettina obžalovali zo zabitia v dôsledku toho, že údajne spôsobil stroskotanie plavidla a loď opustil pred tým, ako mohlo byť 4200 pasažierov a členov posádky evakuovaných.
Súd v Grossete chce, aby experti venovali osobitnú pozornosť elektrickému systému výťahov v lodi, citovala agentúra Reuters jedného z právnikov. Kapitánovi obhajcovia hovoria, že núdzové generátory po havárii nenaskočili, v dôsledku čoho nefungovali na gigantickej výletnej lodi výťahy.
Súd tiež súhlasil s ďalšími kontrolami, napríklad vodotesnosti dverí na lodi, keď bude možné zaručiť bezpečnosť vyšetrovateľov.
Loď v súčasnosti sedí vo vzpriamenej polohe na špeciálnej umelej plošine, ukotvenej v morskom dne pri ostrove Giglio, je však stále z dvoch tretín potopená. Záchranné tímy z nej musia odčerpať vodu, kým ju budú môcť na budúci rok odtiahnuť do prístavu a zlikvidovať.
Schettino priznal, že ako kapitán nesie zodpovednosť, tvrdí však, že nie je jediným vinníkom, a chce, aby experti loď dôkladne prehliadli a našli dôkazy technických zlyhaní, ktoré mohli prispieť k úmrtiu obetí.
Túto jeho požiadavku podporili aj ďalšie strany, vrátane spotrebiteľskej skupiny Codacons, ktorá je civilným účastníkom prípadu.
Schettino je jediným súdeným v tomto procese po tom, ako štyria členovia posádky a jeden predstaviteľ lodnej spoločnosti Costa Cruises priznali vlani vinu a dostali polovičné tresty - spolu 34 mesiacov vo väzení.
Lodná spoločnosť Costa Cruises sa vyhla trestnému stíhaniu, pretože vlani súhlasila so zaplatením pokuty vo výške jedného milióna eur. Obete sa teraz pokúšajú získať odškodnenie v civilnej žalobe.
Súdne pojednávanie dnes odročili na 7. októbra.
Kapitán Costy Concordie nie je jediným vinníkom, tvrdia právnici
Na procese, ktorý je vedený v Taliansku s kapitánom stroskotanej výletnej lode Costa Concordia, vznikajú nezvyčajné spojenectvá, napísala dnes agentúra Associated Press.
Obhajcovia Francesca Schettina sa zhodli s právnymi zástupcami rodín obetí a hovoria, že kapitán nie je jediný, kto nesie zodpovednosť za lodnú haváriu. Zlyhalo veľa vecí, ktoré mohli prispieť k vysokému počtu obetí, keď výletná loď stroskotala na útesoch pri toskánskom ostrove Giglio v roku 2012.
Oba štáby právnikov dnes od súdom vymenovaných expertov požadovali odpovede na to, prečo po zrážke nepracovali núdzové pumpy na odčerpávanie vody.
Stroskotanie vyústilo do smrti 32 ľudí, množstvo ďalších bolo zranených a traumatizovaných.
Francesco Schettino je obžalovaný zo zabitia v dôsledku toho, že údajne spôsobil stroskotanie plavidla a loď opustil pred tým, ako mohlo byť 4200 pasažierov a členov posádky evakuovaných. Podľa vlastných slov je obetným baránkom a tvrdí, že následky tragédie zhoršili chyby členov manažmentu spoločnosti Costa Crociere a mechanické poruchy.
"Chcem, aby sa vyšla najavo pravda," povedal Schettino agentúre Associated Press.
Loď Costa Concordia stroskotala po tom, ako narazila do útesu a nabrala vodu pri ostrove Giglio. Kapitán Schettino tvrdí, že keď sa plavidlo nebezpečne priblížilo k útesom, nariadil kormidelníkovi otočiť kormidlo doľava, ten ale reagoval príliš pomaly a kormidlo otočil doprava.
Vyšetrovatelia sa predtým vyjadrili, že svoju úlohu zrejme zohrala aj jazyková bariéra medzi talianskym kapitánom a indonézskym kormidelníkom.