Loď majú odborníci otočiť o 65 stupňov a tak ju dostať do vertikálnej polohy, teda narovnať. Po dosiahnutí tohto cieľa plavidlo odtiahnu.
Autor TASR
Giglio 16. septembra (TASR) - Narovnávanie vraku havarovanej výletnej lode Costa Concordia síce aj naďalej pokračuje úspešne, ale aj tak neskončí v predpokladanom čase.
Pôvodne sa odhadovalo, že unikátna operácia by mala skončiť do 10-12 hodín, šéf talianskej Civilnej obrany Franco Gabrielli však medzičasom potvrdil, že si vyžiada možno až 18 hodín. Informovala o tom tlačová agentúra APA.
S loďou o hmotnosti 114.500 ton doteraz nikdy nebolo potrebné podobne manévrovať.
Za uvoľnenie plavidla zodpovedný manažér spoločnosti Costa Crociere - prevádzkovateľa lode Franco Porcellacchia vyjadril spokojnosť s doterajším priebehom akcie a zdôraznil, že nie je samozrejmosťou, že doteraz ide všetko podľa plánu.
Operácia bude pokračovať aj po zotmení. Isté obavy vyvolávajú prognózy meteorológov o možnom zhoršení poveternostnej situácie. Silnejší vietor by totiž mohol spôsobiť v lokalite vlny, ktoré by zasa sťažili prácu technikov.
V okolí vraku pokračuje s hodinovou periodicitou kontrola kvality morskej vody, respektíve prípadnej prítomnosti unikajúcich škodlivín. Doteraz sa však nič takého neobjavilo.
Loď majú odborníci otočiť o 65 stupňov a tak ju dostať do vertikálnej polohy, teda narovnať. Po dosiahnutí tohto cieľa plavidlo odtiahnu.
Operácia sa začala oproti plánu o tri hodiny neskôr, pretože dnešná skorá ranná búrka posunula plávajúce veliace centrum blízko k vraku. Keď už bolo centrum na správnom mieste, inžinieri za použitia diaľkových ovládaní začali uvádzať do chodu synchronizovaný systém kladiek, závaží a obrovských reťazí obtočených popod trup - a tak ho opatrne odťahovať od skalnatého morského dna.
Costa Concordia stroskotala na útesoch pri ostrove Giglio v noci 13. januára 2012, nabrala vodu a prevrátila sa na bok neďaleko prístavu. Zo 4200 cestujúcich a členov posádky zahynulo 32. Telá dvoch z obetí by sa mali nachádzať ešte vo vraku plavidla.
Pôvodne sa odhadovalo, že unikátna operácia by mala skončiť do 10-12 hodín, šéf talianskej Civilnej obrany Franco Gabrielli však medzičasom potvrdil, že si vyžiada možno až 18 hodín. Informovala o tom tlačová agentúra APA.
S loďou o hmotnosti 114.500 ton doteraz nikdy nebolo potrebné podobne manévrovať.
Za uvoľnenie plavidla zodpovedný manažér spoločnosti Costa Crociere - prevádzkovateľa lode Franco Porcellacchia vyjadril spokojnosť s doterajším priebehom akcie a zdôraznil, že nie je samozrejmosťou, že doteraz ide všetko podľa plánu.
Operácia bude pokračovať aj po zotmení. Isté obavy vyvolávajú prognózy meteorológov o možnom zhoršení poveternostnej situácie. Silnejší vietor by totiž mohol spôsobiť v lokalite vlny, ktoré by zasa sťažili prácu technikov.
V okolí vraku pokračuje s hodinovou periodicitou kontrola kvality morskej vody, respektíve prípadnej prítomnosti unikajúcich škodlivín. Doteraz sa však nič takého neobjavilo.
Loď majú odborníci otočiť o 65 stupňov a tak ju dostať do vertikálnej polohy, teda narovnať. Po dosiahnutí tohto cieľa plavidlo odtiahnu.
Operácia sa začala oproti plánu o tri hodiny neskôr, pretože dnešná skorá ranná búrka posunula plávajúce veliace centrum blízko k vraku. Keď už bolo centrum na správnom mieste, inžinieri za použitia diaľkových ovládaní začali uvádzať do chodu synchronizovaný systém kladiek, závaží a obrovských reťazí obtočených popod trup - a tak ho opatrne odťahovať od skalnatého morského dna.
Costa Concordia stroskotala na útesoch pri ostrove Giglio v noci 13. januára 2012, nabrala vodu a prevrátila sa na bok neďaleko prístavu. Zo 4200 cestujúcich a členov posádky zahynulo 32. Telá dvoch z obetí by sa mali nachádzať ešte vo vraku plavidla.