Jourová uviedla, že s označovaním obsahu by sa malo začať okamžite a na dobrovoľnej báze ho majú zaviesť spoločnosti, ktoré sú signatármi Kódexu postupov EÚ proti šíreniu dezinformácií.
Autor TASR
Brusel 5. júna (TASR) - Európska komisia (EK) v pondelok vyzvala veľké internetové platformy, aby okamžite začali označovať obsah, ktorý vytvorila umelá inteligencia. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA.
Dobrovoľné označovanie textov alebo vizuálov vytvorených algoritmami by malo pomôcť používateľom rozlíšiť ich od obsahu vytvoreného ľuďmi, uviedla podpredsedníčka EK pre hodnoty a transparentnosť Věra Jourová.
Podľa nej sú softvéry "schopné v priebehu niekoľkých sekúnd vytvárať zložitý, zdanlivo dobre stvárnený obsah a vizuály", generovať obrázky vymyslených udalostí alebo napodobňovať hlas človeka.
"Nové technológie prinášajú nové výzvy v boji proti dezinformáciám," povedala eurokomisárka.
Internetové platformy majú podľa nej "zaviesť technológiu na rozpoznanie takéhoto obsahu a jasne ho označiť používateľom". Dodala, že od výkonného riaditeľa spoločnosti Google Sundara Pichaia sa dozvedela, že technológia na detekciu a označovanie obsahu generovaného umelou inteligenciou už bola vyvinutá.
Jourová uviedla, že s označovaním obsahu by sa malo začať okamžite a na dobrovoľnej báze ho majú zaviesť spoločnosti, ktoré sú signatármi Kódexu postupov EÚ proti šíreniu dezinformácií.
Kódex podpísalo 44 firiemv vrátane technologických gigantov ako Google, Meta, Microsoft a TikTok. Twitter v máji od kódexu odstúpil.
Dobrovoľné označovanie textov alebo vizuálov vytvorených algoritmami by malo pomôcť používateľom rozlíšiť ich od obsahu vytvoreného ľuďmi, uviedla podpredsedníčka EK pre hodnoty a transparentnosť Věra Jourová.
Podľa nej sú softvéry "schopné v priebehu niekoľkých sekúnd vytvárať zložitý, zdanlivo dobre stvárnený obsah a vizuály", generovať obrázky vymyslených udalostí alebo napodobňovať hlas človeka.
"Nové technológie prinášajú nové výzvy v boji proti dezinformáciám," povedala eurokomisárka.
Internetové platformy majú podľa nej "zaviesť technológiu na rozpoznanie takéhoto obsahu a jasne ho označiť používateľom". Dodala, že od výkonného riaditeľa spoločnosti Google Sundara Pichaia sa dozvedela, že technológia na detekciu a označovanie obsahu generovaného umelou inteligenciou už bola vyvinutá.
Jourová uviedla, že s označovaním obsahu by sa malo začať okamžite a na dobrovoľnej báze ho majú zaviesť spoločnosti, ktoré sú signatármi Kódexu postupov EÚ proti šíreniu dezinformácií.
Kódex podpísalo 44 firiemv vrátane technologických gigantov ako Google, Meta, Microsoft a TikTok. Twitter v máji od kódexu odstúpil.