Spoločnosť TikTok oznámila, že videá so znakom očkovania na jej kanáloch v Európe sa z októbrových 90.000 strojnásobili na 266.000 v decembri.
Autor TASR Jaromír Novak
Brusel 27. januára (TASR) - Európska komisia (EK) vo štvrtok zverejnila správy digitálnych spoločností Google, Facebook, Microsoft, TikTok a Twitter, signatárov Kódexu postupov EÚ proti šíreniu dezinformácií, o opatreniach, ktoré v novembri a decembri 2021 prijali proti dezinformáciám o pandémii koronavírusu.
Správy uvedených spoločností boli vytvorené v rámci programu monitorovania dezinformácií o ochorení COVID-19, ktorý bol zriadený spoločným oznámením z 10. júna 2020. Vzhľadom na pokračujúci vývoj pandémie bol program monitorovania predĺžený do júna 2022.
Podpredsedníčka EK pre hodnoty a transparentnosť Věra Jourová v tejto súvislosti uviedla, že snahy signatárov kódexu podporovať očkovacie kampane v EÚ sú kľúčové, keďže šírenie variantu omikron predstavuje značné problémy. Podľa jej slov je však stále priestor na zlepšenie a vyjadrila nádej, že do konca marca sa signatári prihlásia k novému, posilnenému kódexu, ktorý by mal riešiť slabé stránky toho súčasného, a to pri rovnocennom používaní všetkých úradných jazykov EÚ.
Diskusie o posilnenom kódexe postupov stále prebiehajú a podľa očakávania nový kódex by mal byť predložený do konca marca.
Eurokomisár pre vnútorný trh Thierry Breton sa poďakoval platformám za ich angažovanosť v pravidelnom monitorovaní dezinformácií o COVID-19 a pripomenul, že krajiny EÚ smerujú k prijatiu zákona o digitálnych službách, čo znamená, že aj digitálne platformy zintenzívnia svoju prácu a prijmú silnejší kódex postupov, ktorý bude v súlade s novou európskou digitálnou príručkou.
Spoločnosť TikTok oznámila, že videá so znakom očkovania na jej kanáloch v Európe sa z októbrových 90.000 strojnásobili na 266.000 v decembri.
Spoločnosť Google aktualizovala vyhľadávacie informačné panely o očkovaní proti COVID-19 dostupné vo všetkých 27 krajinách EÚ a začala zbierať informácie súvisiace s očkovaním detí.
Facebook v tomto období odstránil dezinformačnú a obťažovaciu sieť zameranú na zdravotníkov, novinárov a politikov, ktorá bola riadená antivakcinačným konšpiračným hnutím vo Francúzsku a Taliansku známym pod označením V_V. Okrem toho v priebehu novembra a decembra bolo z Facebooku a Instagramu v EÚ odstránených 219.000 obsahov, ktoré prinášali dezinformácie o očkovaní a ochorení COVID-19.
Spoločnosť Microsoft povolila niektoré reklamy na vakcíny šírené verejnými orgánmi, ktoré v období od novembra do decembra v EÚ zaznamenali približne 733.000 zobrazení.
Twitter v sledovanom období informoval o aktualizáciách dizajnu štítkov pre zavádzajúce tweety súvisiace s ochorením COVID-19 a očkovaním, aby ich užívatelia mohli ľahšie rozpoznať. Spoločnosť v novembri a decembri zrušila 1097 účtov a odstránila 8688 lživých obsahov na celom svete.
spravodajca TASR Jaromír Novak
Správy uvedených spoločností boli vytvorené v rámci programu monitorovania dezinformácií o ochorení COVID-19, ktorý bol zriadený spoločným oznámením z 10. júna 2020. Vzhľadom na pokračujúci vývoj pandémie bol program monitorovania predĺžený do júna 2022.
Podpredsedníčka EK pre hodnoty a transparentnosť Věra Jourová v tejto súvislosti uviedla, že snahy signatárov kódexu podporovať očkovacie kampane v EÚ sú kľúčové, keďže šírenie variantu omikron predstavuje značné problémy. Podľa jej slov je však stále priestor na zlepšenie a vyjadrila nádej, že do konca marca sa signatári prihlásia k novému, posilnenému kódexu, ktorý by mal riešiť slabé stránky toho súčasného, a to pri rovnocennom používaní všetkých úradných jazykov EÚ.
Diskusie o posilnenom kódexe postupov stále prebiehajú a podľa očakávania nový kódex by mal byť predložený do konca marca.
Eurokomisár pre vnútorný trh Thierry Breton sa poďakoval platformám za ich angažovanosť v pravidelnom monitorovaní dezinformácií o COVID-19 a pripomenul, že krajiny EÚ smerujú k prijatiu zákona o digitálnych službách, čo znamená, že aj digitálne platformy zintenzívnia svoju prácu a prijmú silnejší kódex postupov, ktorý bude v súlade s novou európskou digitálnou príručkou.
Spoločnosť TikTok oznámila, že videá so znakom očkovania na jej kanáloch v Európe sa z októbrových 90.000 strojnásobili na 266.000 v decembri.
Spoločnosť Google aktualizovala vyhľadávacie informačné panely o očkovaní proti COVID-19 dostupné vo všetkých 27 krajinách EÚ a začala zbierať informácie súvisiace s očkovaním detí.
Facebook v tomto období odstránil dezinformačnú a obťažovaciu sieť zameranú na zdravotníkov, novinárov a politikov, ktorá bola riadená antivakcinačným konšpiračným hnutím vo Francúzsku a Taliansku známym pod označením V_V. Okrem toho v priebehu novembra a decembra bolo z Facebooku a Instagramu v EÚ odstránených 219.000 obsahov, ktoré prinášali dezinformácie o očkovaní a ochorení COVID-19.
Spoločnosť Microsoft povolila niektoré reklamy na vakcíny šírené verejnými orgánmi, ktoré v období od novembra do decembra v EÚ zaznamenali približne 733.000 zobrazení.
Twitter v sledovanom období informoval o aktualizáciách dizajnu štítkov pre zavádzajúce tweety súvisiace s ochorením COVID-19 a očkovaním, aby ich užívatelia mohli ľahšie rozpoznať. Spoločnosť v novembri a decembri zrušila 1097 účtov a odstránila 8688 lživých obsahov na celom svete.
spravodajca TASR Jaromír Novak