Rozhodli sme sa rozšíriť tento program, pretože množstvo nebezpečných lží zaplavuje náš informačný priestor, vysvetlila česká eurokomisárka.
Autor TASR
Brusel 3. júna (TASR) - Európska komisia (EK) vo štvrtok zverejnila správy digitálnych platforiem Facebook, Twitter, TikTok, Microsoft a Google, ktoré sú signatármi Kódexu osvedčených postupov pri dezinformáciách, o opatreniach prijatých proti šíreniu dezinformácií o pandémii koronavírusu. Komisia zároveň spresnila, že sa rozhodla predĺžiť program monitorovania dezinformácií na digitálnych platformách do konca tohto roka.
Podpredsedníčka EK pre hodnoty a transparentnosť Věra Jourová v tejto súvislosti uviedla, že správy signatárov kódexu ukazujú, aké dôležité je efektívne monitorovať opatrenia zavedené nimi na zníženie dezinformácií. "Rozhodli sme sa rozšíriť tento program, pretože množstvo nebezpečných lží zaplavuje náš informačný priestor," vysvetlila česká eurokomisárka.
Jourová upozornila na pripravované vytvorenie Kódexu novej generácie proti dezinformáciám, ktorý vyjde v ústrety rozsiahlejšiemu programu monitorovania a poskytne jasnejšie ukazovatele na meranie dosahu opatrení prijatých digitálnymi platformami. Lebo platformy sa nemôžu sami seba "policajne strážiť".
Komisia pripomenula, že spoločnosť Facebook uviedla na trh profilové rámy vakcín, ktoré majú povzbudiť ľudí pri očkovaní. Twitter zverejnil výzvy, ktoré sa objavili na domácej časovej osi používateľov v 16 krajinách počas Svetového týždňa imunizácie, a uskutočnil rozhovory o vakcínach, ktoré mali viac ako päť miliónov zobrazení. Spoločnosť TikTok neprestajne poskytuje užitočné údaje, čo má vplyv na previazanie proticovidových vakcín so zverejňovanými videozáznamami. Spoločnosť Microsoft presmerovala užívateľov hľadajúcich výraz "koronavírus" alebo "#covid" na oficiálnu stránku LinkedIn informujúcu o COVID-19, pričom zobrazovala informácie z overených medzinárodných zdrojov. Program Ad Grants spoločnosti Google ponúkaný verejným orgánom vygeneroval 470 miliónov zobrazení a 83 miliónov kliknutí.
Aj napriek týmto užitočným opatreniam v správach digitálnych platforiem je však podľa EK stále málo údajov o vplyve ich opatrení prijatých na boj proti dezinformáciám súvisiacim s koronavírusom.
(spravodajca TASR Jaromír Novak)
Podpredsedníčka EK pre hodnoty a transparentnosť Věra Jourová v tejto súvislosti uviedla, že správy signatárov kódexu ukazujú, aké dôležité je efektívne monitorovať opatrenia zavedené nimi na zníženie dezinformácií. "Rozhodli sme sa rozšíriť tento program, pretože množstvo nebezpečných lží zaplavuje náš informačný priestor," vysvetlila česká eurokomisárka.
Jourová upozornila na pripravované vytvorenie Kódexu novej generácie proti dezinformáciám, ktorý vyjde v ústrety rozsiahlejšiemu programu monitorovania a poskytne jasnejšie ukazovatele na meranie dosahu opatrení prijatých digitálnymi platformami. Lebo platformy sa nemôžu sami seba "policajne strážiť".
Komisia pripomenula, že spoločnosť Facebook uviedla na trh profilové rámy vakcín, ktoré majú povzbudiť ľudí pri očkovaní. Twitter zverejnil výzvy, ktoré sa objavili na domácej časovej osi používateľov v 16 krajinách počas Svetového týždňa imunizácie, a uskutočnil rozhovory o vakcínach, ktoré mali viac ako päť miliónov zobrazení. Spoločnosť TikTok neprestajne poskytuje užitočné údaje, čo má vplyv na previazanie proticovidových vakcín so zverejňovanými videozáznamami. Spoločnosť Microsoft presmerovala užívateľov hľadajúcich výraz "koronavírus" alebo "#covid" na oficiálnu stránku LinkedIn informujúcu o COVID-19, pričom zobrazovala informácie z overených medzinárodných zdrojov. Program Ad Grants spoločnosti Google ponúkaný verejným orgánom vygeneroval 470 miliónov zobrazení a 83 miliónov kliknutí.
Aj napriek týmto užitočným opatreniam v správach digitálnych platforiem je však podľa EK stále málo údajov o vplyve ich opatrení prijatých na boj proti dezinformáciám súvisiacim s koronavírusom.
(spravodajca TASR Jaromír Novak)