EÚ zároveň uložila dvom jednotlivcom, Alexandrovi Ganovovi a Leonidovi Ryženkinovi, vízový zákaz.
Autor TASR
Brusel 1. októbra (TASR) - Európska únia vo štvrtok oznámila zmrazenie účtov štyrom spoločnostiam a dvom jednotlivcom zodpovedným za výstavbu cestného a železničného mosta cez Kerčský prieliv spájajúceho ruskú pevninu s anektovaným Krymským polostrovom. EÚ zároveň uložila dvom jednotlivcom, Alexandrovi Ganovovi a Leonidovi Ryženkinovi, vízový zákaz.
Správu priniesla stanica Slobodná Európa (RFE/RL).
Ganov je riaditeľom spoločnosti JSC TC Grand Service Express, ktorá prevádzkuje železničnú dopravu medzi Ruskom a Krymom. Ryženkin je námestník riaditeľa pre infraštruktúrne projekty v spoločnosti Strojgazmontaž, ktorá dohliadala na výstavbu mosta.
Svoje aktíva v EÚ budú mať zmrazené nasledujúce entity: Krymské železnice - vlastník a operátor železničnej trasy na moste; Prvá krymská poisťovňa, ktorá poisťovala stavbu; Lenpromtransprojekt, ktorý navrhol železničné prístupové cesty k mostu a pôsobil ako architektonický inšpektor stavby; riaditeľstvo železničnej trasy Berkakit-Tommot-Jakutsk, ktoré poskytlo inžinierske služby počas stavby.
Železničnú prepravu na Krymskom moste spustili v decembri 2019. Most otvorili v máji 2018.
Európska únia krátko po otvorení cestnej časti mosta zmrazila aktíva šiestim spoločnostiam, ktoré sa podieľali na jeho výstavbe: Mostotrest, Strojgazmontaž, Strojgazmontaž Most, CJSC VAD, GPSM a Zaliv.
Rusko násilne obsadilo Krymský polostrov v marci 2014 a po spornom referende ho anektovalo od Ukrajiny.
Správu priniesla stanica Slobodná Európa (RFE/RL).
Ganov je riaditeľom spoločnosti JSC TC Grand Service Express, ktorá prevádzkuje železničnú dopravu medzi Ruskom a Krymom. Ryženkin je námestník riaditeľa pre infraštruktúrne projekty v spoločnosti Strojgazmontaž, ktorá dohliadala na výstavbu mosta.
Svoje aktíva v EÚ budú mať zmrazené nasledujúce entity: Krymské železnice - vlastník a operátor železničnej trasy na moste; Prvá krymská poisťovňa, ktorá poisťovala stavbu; Lenpromtransprojekt, ktorý navrhol železničné prístupové cesty k mostu a pôsobil ako architektonický inšpektor stavby; riaditeľstvo železničnej trasy Berkakit-Tommot-Jakutsk, ktoré poskytlo inžinierske služby počas stavby.
Železničnú prepravu na Krymskom moste spustili v decembri 2019. Most otvorili v máji 2018.
Európska únia krátko po otvorení cestnej časti mosta zmrazila aktíva šiestim spoločnostiam, ktoré sa podieľali na jeho výstavbe: Mostotrest, Strojgazmontaž, Strojgazmontaž Most, CJSC VAD, GPSM a Zaliv.
Rusko násilne obsadilo Krymský polostrov v marci 2014 a po spornom referende ho anektovalo od Ukrajiny.