Austrália chce prijať legislatívu, na základe ktorej by digitálne spoločnosti museli platiť za spravodajský obsah.
Autor TASR
Washington 17. februára (TASR) - Spoločnosť Facebook v stredu vyhlásila, že prestane umožňovať zdieľanie spravodajského obsahu v Austrálii. Tento technologický gigant sa tak odmietol podriadiť regulačnému tlaku, aby sa o príjmy delil s mediálnym spoločnosťami. Informovala o tom agentúra AFP.
Austrália chce prijať legislatívu, na základe ktorej by digitálne spoločnosti museli platiť za spravodajský obsah. Podľa spoločností Facebook a Google ide o niečo, čo vytvorí globálny precedens a zničí fungovanie internetu.
"Navrhovaný zákon zásadne nepochopil vzťah medzi našou platformou a vydavateľmi, ktorí ho používajú na zdieľanie spravodajského obsahu," uviedol manažér Facebooku pre Austráliu a Nový Zéland William Easton.
"Stáli sme tak pred ťažkým rozhodovaním: pokúsiť sa o dodržiavanie zákona, ktorý ignoruje realitu tohto vzťahu, alebo prestať umožňovať zdieľanie spravodajského obsahu v našich službách v Austrálii. S ťažkým srdcom si vyberáme to druhé," dodal.
AFP si všíma, že krok Facebooku je v kontraste s krokom spoločnosti Google, ktorá v posledných dňoch v reakcii na regulačný tlak uzavrela dohody s mediálnymi organizáciami vrátane spoločnosti mediálneho magnáta Ruperta Murdocha.
Austrália chce prijať legislatívu, na základe ktorej by digitálne spoločnosti museli platiť za spravodajský obsah. Podľa spoločností Facebook a Google ide o niečo, čo vytvorí globálny precedens a zničí fungovanie internetu.
"Navrhovaný zákon zásadne nepochopil vzťah medzi našou platformou a vydavateľmi, ktorí ho používajú na zdieľanie spravodajského obsahu," uviedol manažér Facebooku pre Austráliu a Nový Zéland William Easton.
"Stáli sme tak pred ťažkým rozhodovaním: pokúsiť sa o dodržiavanie zákona, ktorý ignoruje realitu tohto vzťahu, alebo prestať umožňovať zdieľanie spravodajského obsahu v našich službách v Austrálii. S ťažkým srdcom si vyberáme to druhé," dodal.
AFP si všíma, že krok Facebooku je v kontraste s krokom spoločnosti Google, ktorá v posledných dňoch v reakcii na regulačný tlak uzavrela dohody s mediálnymi organizáciami vrátane spoločnosti mediálneho magnáta Ruperta Murdocha.