Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 2. november 2024
< sekcia Zahraničie

Facebook pred eurovoľbami zrušil v Taliansku podozrivé účty

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Európska únia varovala, že zo zahraničia môže dôjsť k pokusom o zasahovanie do kampane pred voľbami do europarlamentu, ktoré sa v jednotlivých členských štátoch uskutočnia v dňoch 23.-26. mája.

Miláno 13. mája (TASR) - Sociálna sieť Facebook v nedeľu informovala, že zrušila niekoľko užívateľských účtov v Taliansku, ktoré boli buď falošné, alebo šírili pred blížiacimi sa voľbami do Európskeho parlamentu falošné správy.

Ako v pondelok pripomenula agentúra Reuters, Európska únia varovala, že zo zahraničia môže dôjsť k pokusom o zasahovanie do kampane pred voľbami do europarlamentu, ktoré sa v jednotlivých členských štátoch uskutočnia v dňoch 23.-26. mája. Európska komisia preto v apríli vyzvala spoločnosti Google, Facebook a Twitter, aby urobili viac pre boj proti falošným správam pred eurovoľbami.

Facebook informoval, že boli odstránené "série falošných a duplicitných účtov, ktoré porušili našu politiku autentického správania". Niekoľko stránok bolo zasa zrušených z dôvodu porušenia pravidiel o zmene mena používateľa.

Hovorca Facebooku v Taliansku dodal, že "podnikli kroky proti niektorým stránkam, ktoré opakovane šírili nekorektné informácie". Dodal, že rozhodnutie o zablokovaní stránok bolo prijaté aj na základe analýzy poskytnutej aktivistickou skupinou Avaaz.

Avaaz v nedeľu informoval, že Facebook v Taliansku zrušil 23 účtov, ktoré sledovalo viac ako 2,46 milióna ľudí. Išlo o účty, ktoré šírili "nepravdivé informácie a rozdeľujúci obsah" o témach ako migrácia a očkovanie, ako aj antisemitizmus.

Reuters dodal, že viac ako polovica zrušených účtov podporovala buď Hnutie piatich hviezd alebo stranu Liga Severu, ktoré sú súčasťou vládnej koalície a programovo sa hlásia k nacionalistom.

Reuters pripomenul, že veľké internetové platformy vlani v októbri pristúpili k dobrovoľnému kódexu, ktorý má v Európe zabezpečiť v prvom rade transparentnosť digitálnych volebných kampaní.

Politická reklama na sieťach a platformách prevádzkovaných veľkými firmami by napríklad mala byť jasným spôsobom rozpoznateľná a nemala by byť zavádzajúca - napríklad ohľadom toho, kto reklamné oznámenie zaplatil. Spoločnosti majú mať tiež jasne dané a zrozumiteľné postupy na identifikáciu a rušenie falošných účtov, často využívaných na šírenie dezinformácií či tzv. "fake news".

"Sme odhodlaní chrániť integritu volieb v rámci Európskej únie a celého sveta," povedal hovorca Facebooku.