Obmedzenia, ktoré Facebook už zaviedol aj vo voľbách v iných krajinách, ako napríklad v Thajsku či Indonézii, začnú platiť po tom, ako austrálska vláda ohlási termín konania volieb.
Autor TASR
Sydney 5. apríla (TASR) - Facebook zablokuje v Austrálii volebné reklamy zo zahraničia pred parlamentnými voľbami, ktoré sa v krajine konajú v máji. Tento krok je reakciou na rastúcu kritiku úlohy sociálnych médií v šírení dezinformácií. Informovala o tom v piatok agentúra AFP.
Tieto obmedzenia, ktoré Facebook už zaviedol aj vo voľbách v iných krajinách, ako napríklad v Thajsku či Indonézii, začnú platiť po tom, ako vláda ohlási termín konania volieb.
"Pred májovými voľbami dočasne nepovoľujeme volebné reklamy zakúpené mimo územia Austrálie," povedala riaditeľka pre politiku Facebooku v Austrálii a na Novom Zélande Mia Garlicková. "Nepovolíme ani zahraničné reklamy, ktoré obsahujú politické slogany a logá strán," dodala.
Obmedzenia sa budú podľa jej slov vzťahovať na reklamy zahraničných subjektov volebného charakteru. To znamená, že obsahujú odkazy na politikov, politické strany alebo sa snažia ovplyvniť účasť vo voľbách, vysvetlila Garlicková.
Čo sa týka volieb do EP, musia inzerujúce spoločnosti získať povolenie vo svojej krajine, len tak môžu zverejňovať reklamy súvisiace s hlasovaním.
Facebook už v minulosti obmedzil zahraničné volebné reklamy v Nigérii, Thajsku, Indonézii, na Ukrajine, ako i v Írsku, kde sa v máji 2018 konalo referendum o interrupciách.
Najväčšia sociálna sieť na svete Facebook začal prvý krát sledovať svoj vplyv na voľby po tom, ako sa objavili podozrenia, že Rusko ovplyvňovalo voľby v USA v roku 2016.
Tieto obmedzenia, ktoré Facebook už zaviedol aj vo voľbách v iných krajinách, ako napríklad v Thajsku či Indonézii, začnú platiť po tom, ako vláda ohlási termín konania volieb.
"Pred májovými voľbami dočasne nepovoľujeme volebné reklamy zakúpené mimo územia Austrálie," povedala riaditeľka pre politiku Facebooku v Austrálii a na Novom Zélande Mia Garlicková. "Nepovolíme ani zahraničné reklamy, ktoré obsahujú politické slogany a logá strán," dodala.
Obmedzenia sa budú podľa jej slov vzťahovať na reklamy zahraničných subjektov volebného charakteru. To znamená, že obsahujú odkazy na politikov, politické strany alebo sa snažia ovplyvniť účasť vo voľbách, vysvetlila Garlicková.
Čo sa týka volieb do EP, musia inzerujúce spoločnosti získať povolenie vo svojej krajine, len tak môžu zverejňovať reklamy súvisiace s hlasovaním.
Facebook už v minulosti obmedzil zahraničné volebné reklamy v Nigérii, Thajsku, Indonézii, na Ukrajine, ako i v Írsku, kde sa v máji 2018 konalo referendum o interrupciách.
Najväčšia sociálna sieť na svete Facebook začal prvý krát sledovať svoj vplyv na voľby po tom, ako sa objavili podozrenia, že Rusko ovplyvňovalo voľby v USA v roku 2016.