Tunel pre vysokorýchlostné vlaky by mal mať dĺžku od 65 do 92 kilometrov a prepravu medzi Helsinkami a Tallinom by mal skrátiť na 30 minút.
Autor TASR
Helsinki 6. januára (TASR) - Fínsko a Estónsko sa dohodli, že preskúmajú možnosti výstavby podmorského železničného tunela, ktorý by spojil hlavné mestá obidvoch štátov. V prípade, že sa projekt zrealizuje, pôjde o najdlhší podmorský tunel na svete. Informovali o tom agentúra Reuters, portál RTTNews a denník Guardian.
Tento týždeň podpísali ministri dopravy obidvoch krajín a predstavitelia Tallinu a Helsínk memorandum o zlepšení vzájomného dopravného spojenia, v rámci ktorého by sa mali preskúmať aj možnosti výstavby podmorského železničného tunela. Náklady na projekt sa odhadujú na 9 až 13 miliárd eur, pričom obe krajiny počítajú s tým, že časť financií poskytne Európska únia. Krajiny už požiadali EÚ o peniaze na štúdiu realizovateľnosti.
Tunel pre vysokorýchlostné vlaky by mal mať dĺžku od 65 do 92 kilometrov a prepravu medzi hlavnými mestami Fínska a Estónska by mal skrátiť na 30 minút. V súčasnosti trvá cesta trajektom približne dve hodiny, minimálne 90 minút. V oblasti Helsínk pracujú desaťtisíce Estóncov a mnohí Fíni zasa často navštevujú hlavné mesto Estónska.
"Helsinki a Tallin tvoria ekonomickú oblasť, kde žije približne 1,5 milióna ľudí. S cieľom plne využiť potenciál tejto oblasti sa doprava medzi mestami musí oproti súčasnému stavu zrýchliť a zjednodušiť," uviedli vo vyhlásení k plánom výstavby podmorského tunela predstavitelia Helsínk.
Po vybudovaní podmorského tunela by sa koridor neskôr napojil na Rail Baltica, transeurópsku vysokorýchlostnú železničnú sieť, ktorá by mala spojiť hlavné mestá Fínska, pobaltských krajín, Poľska so západoeurópskou železničnou sieťou. V prípade realizácie projektu podmorského železničného tunela by tento mal byť v prevádzke po roku 2030.
Tento týždeň podpísali ministri dopravy obidvoch krajín a predstavitelia Tallinu a Helsínk memorandum o zlepšení vzájomného dopravného spojenia, v rámci ktorého by sa mali preskúmať aj možnosti výstavby podmorského železničného tunela. Náklady na projekt sa odhadujú na 9 až 13 miliárd eur, pričom obe krajiny počítajú s tým, že časť financií poskytne Európska únia. Krajiny už požiadali EÚ o peniaze na štúdiu realizovateľnosti.
Tunel pre vysokorýchlostné vlaky by mal mať dĺžku od 65 do 92 kilometrov a prepravu medzi hlavnými mestami Fínska a Estónska by mal skrátiť na 30 minút. V súčasnosti trvá cesta trajektom približne dve hodiny, minimálne 90 minút. V oblasti Helsínk pracujú desaťtisíce Estóncov a mnohí Fíni zasa často navštevujú hlavné mesto Estónska.
"Helsinki a Tallin tvoria ekonomickú oblasť, kde žije približne 1,5 milióna ľudí. S cieľom plne využiť potenciál tejto oblasti sa doprava medzi mestami musí oproti súčasnému stavu zrýchliť a zjednodušiť," uviedli vo vyhlásení k plánom výstavby podmorského tunela predstavitelia Helsínk.
Po vybudovaní podmorského tunela by sa koridor neskôr napojil na Rail Baltica, transeurópsku vysokorýchlostnú železničnú sieť, ktorá by mala spojiť hlavné mestá Fínska, pobaltských krajín, Poľska so západoeurópskou železničnou sieťou. V prípade realizácie projektu podmorského železničného tunela by tento mal byť v prevádzke po roku 2030.