Objavili ju počas výskumu proveniencie v zmienenom fínskom múzeu umenia, keď experti preverovali pôvod artefaktov.
Autor TASR
Berlín 20. novembra (TASR) - Delegácia z Fínska uzavrela v sobotu v meste Neubrandenburg na severovýchode Nemecka špeciálnu kapitolu ulúpeného umenia.
Kai Kartio, riaditeľ múzea Amos Rex v Helsinkách, najväčšieho súkromného umeleckého múzea vo Fínsku, odovzdal nemeckej strane olejomaľbu odcudzenú v roku 1919, informuje tlačová agentúra DPA.
Dielo s názvom "Krajina s pastierom a stádom" pochádza zo 17. storočia a namaľoval ho nemecký barokový umelec Philipp Peter Roos.
Objavili ho počas výskumu proveniencie v zmienenom fínskom múzeu umenia, keď experti preverovali pôvod artefaktov.
"Náš zberateľ Amos Andersen (1878-1961) nemohol vtedy, keď obraz zakúpil od obchodníka so starožitnosťami, vedieť, že ide o kradnutú položku," uviedol Kartio na slávnostnom odhalení obrazu.
Andersen bol mecenášom umenia a vydavateľom denníka Hufvudstadsbladet - najväčších po švédsky písaných novín vo Fínsku, ktorý študoval v Nemecku.
Keďže sa celá historická zbierka obrazov z Neubrandenburgu po roku 1945 stratila, predmetná olejomaľba z Helsínk je teraz prvou z tejto zbierky, ktorá sa vrátila do Nemecka. Zbierka bola v minulosti najväčšou v celom regióne Meklenbursko.
Obraz zmizol spolu s ďalšími 16 maľbami pri vlámaní v roku 1919. Výskum odhalil, že Andersen ho zakúpil v roku 1926. Jeho zbierka sa v roku 1965 stala základom pre vznik inštitúcie Amos Rex, najväčšieho fínskeho múzea umenia.
Kai Kartio, riaditeľ múzea Amos Rex v Helsinkách, najväčšieho súkromného umeleckého múzea vo Fínsku, odovzdal nemeckej strane olejomaľbu odcudzenú v roku 1919, informuje tlačová agentúra DPA.
Dielo s názvom "Krajina s pastierom a stádom" pochádza zo 17. storočia a namaľoval ho nemecký barokový umelec Philipp Peter Roos.
Objavili ho počas výskumu proveniencie v zmienenom fínskom múzeu umenia, keď experti preverovali pôvod artefaktov.
"Náš zberateľ Amos Andersen (1878-1961) nemohol vtedy, keď obraz zakúpil od obchodníka so starožitnosťami, vedieť, že ide o kradnutú položku," uviedol Kartio na slávnostnom odhalení obrazu.
Andersen bol mecenášom umenia a vydavateľom denníka Hufvudstadsbladet - najväčších po švédsky písaných novín vo Fínsku, ktorý študoval v Nemecku.
Keďže sa celá historická zbierka obrazov z Neubrandenburgu po roku 1945 stratila, predmetná olejomaľba z Helsínk je teraz prvou z tejto zbierky, ktorá sa vrátila do Nemecka. Zbierka bola v minulosti najväčšou v celom regióne Meklenbursko.
Obraz zmizol spolu s ďalšími 16 maľbami pri vlámaní v roku 1919. Výskum odhalil, že Andersen ho zakúpil v roku 1926. Jeho zbierka sa v roku 1965 stala základom pre vznik inštitúcie Amos Rex, najväčšieho fínskeho múzea umenia.