V Paríži sa v nedeľu uskutoční referendum organizované mestskou samosprávou o tom, či by mali byť elektrokolobežky v tejto francúzskej metropole úplne zakázané.
Autor TASR
Paríž 29. marca (TASR) — Francúzska vláda plánuje zvýšiť minimálny vek na používanie elektrických kolobežiek z 12 na 14 rokov, ako aj pokutu za jazdu dvoch ľudí na jednej kolobežke. V stredu to uviedol francúzsky minister dopravy Clément Beaune. TASR správu prevzala z agentúry AFP.
"Pri jednej nehode z piatich boli na kolobežke dvaja ľudia," povedal Beaune pre noviny 20 Minutes. Podľa neho je potrebné zdôrazniť, že "elektrické kolobežky nie sú hračky".
Zdieľané elektrokolobežky, ktoré prevádzkujú spoločnosti ako Tier, Lime či Dott, sú už súčasťou viac ako 200 francúzskych miest.
Medzi obyvateľmi Francúzska však vyvolávajú rozporuplné reakcie. Niektorí tvrdia, že ide o zábavný a cenovo dostupný spôsob prepravy šetrný k životnému prostrediu, iní tvrdia, že sú nebezpečné, ohrozujú chodcov a ulice sú vďaka nim preplnené.
V Paríži sa preto v nedeľu uskutoční referendum organizované mestskou samosprávou o tom, či by mali byť elektrokolobežky v tejto francúzskej metropole úplne zakázané. Paríž už v minulosti zaviedol obmedzenie rýchlosti kolobežiek či špeciálne vyhradené parkovacie zóny.
Prevádzkovatelia zdieľaných elektrokolobežiek plánujú v stredu podpísať chartu, v ktorej sa zaviažu k zvyšovaniu bezpečnosti, predlžovaniu životnosti batérií na najmenej päť rokov a recyklovaniu svojich produktov vo Francúzsku.
"Pri jednej nehode z piatich boli na kolobežke dvaja ľudia," povedal Beaune pre noviny 20 Minutes. Podľa neho je potrebné zdôrazniť, že "elektrické kolobežky nie sú hračky".
Zdieľané elektrokolobežky, ktoré prevádzkujú spoločnosti ako Tier, Lime či Dott, sú už súčasťou viac ako 200 francúzskych miest.
Medzi obyvateľmi Francúzska však vyvolávajú rozporuplné reakcie. Niektorí tvrdia, že ide o zábavný a cenovo dostupný spôsob prepravy šetrný k životnému prostrediu, iní tvrdia, že sú nebezpečné, ohrozujú chodcov a ulice sú vďaka nim preplnené.
V Paríži sa preto v nedeľu uskutoční referendum organizované mestskou samosprávou o tom, či by mali byť elektrokolobežky v tejto francúzskej metropole úplne zakázané. Paríž už v minulosti zaviedol obmedzenie rýchlosti kolobežiek či špeciálne vyhradené parkovacie zóny.
Prevádzkovatelia zdieľaných elektrokolobežiek plánujú v stredu podpísať chartu, v ktorej sa zaviažu k zvyšovaniu bezpečnosti, predlžovaniu životnosti batérií na najmenej päť rokov a recyklovaniu svojich produktov vo Francúzsku.