Oznámenie prišlo po úspechu zelených strán v májových voľbách do Európskeho parlamentu.
Autor TASR
Paríž 5. júna (TASR) - Francúzsky premiér Édouard Philippe oznámil tvrdý zásah proti ničeniu nepredaných alebo vrátených zákazníckych výrobkov. Tento krok podľa denníka The Guardian poznačí luxusné značky a internetové distribučné siete ako Amazon.
Philippe uviedol, že zákaz likvidácie nepotravinového tovaru vrátane odevov, elektroniky, hygienických výrobkov a kozmetiky vstúpi do platnosti v priebehu nasledujúcich štyroch rokov.
Oznámenie prišlo po úspechu zelených strán v májových voľbách do Európskeho parlamentu. Každý rok sú vo Francúzsku odhodené alebo zničené nové zákaznícke produkty za viac než 650 miliónov eur, tvrdí premiérov úrad.
"Je to plytvanie, ktoré šokuje; ktoré je šokujúce pre zdravý rozum. Je to škandál," povedal Philippe.
Na základe daného opatrenia bude povinné odovzdať výrobky, ktoré budú následne opätovne využité alebo recyklované. Ide o súčasť návrhu zákona o hospodárstve, ktorý bude vládny kabinet prerokúvať v júli. Legislatíva sa stane zákonom niekedy v rokoch 2021-23.
Juniorská ministerka životného prostredia Brune Poirsonová prisľúbila zákon na riešenie odpadov v januári po tom, ako bol v televízii odvysielaný dokument, v ktorom boli ukázané kontajnery nepredaného alebo vráteného tovaru v skladisku Amazonu, určené na likvidáciu na základe dohôd podpísaných medzi touto spoločnosťou a treťostranovými maloobchodníkmi.
Britská módna značka Burberry vlani vyvolala pobúrenie, keď sa priznala, že každý rok spálila nepredané ošatenie, doplnky a parfumy v hodnote 28,6 milióna libier ako opatrenie pred tým, aby bol tento tovar lacno rozpredaný.
Zámerom danej značky bolo zachovať jej exkluzivitu a luxusnosť. Neskôr sa vyjasnilo, že táto prax je v predmetnom odvetví relatívne bežná.
Philippeho úrad uviedol, že výnimky budú mať produkty, ktoré sú po určitom termíne už nepoužiteľné.
Philippe uviedol, že zákaz likvidácie nepotravinového tovaru vrátane odevov, elektroniky, hygienických výrobkov a kozmetiky vstúpi do platnosti v priebehu nasledujúcich štyroch rokov.
Oznámenie prišlo po úspechu zelených strán v májových voľbách do Európskeho parlamentu. Každý rok sú vo Francúzsku odhodené alebo zničené nové zákaznícke produkty za viac než 650 miliónov eur, tvrdí premiérov úrad.
"Je to plytvanie, ktoré šokuje; ktoré je šokujúce pre zdravý rozum. Je to škandál," povedal Philippe.
Na základe daného opatrenia bude povinné odovzdať výrobky, ktoré budú následne opätovne využité alebo recyklované. Ide o súčasť návrhu zákona o hospodárstve, ktorý bude vládny kabinet prerokúvať v júli. Legislatíva sa stane zákonom niekedy v rokoch 2021-23.
Juniorská ministerka životného prostredia Brune Poirsonová prisľúbila zákon na riešenie odpadov v januári po tom, ako bol v televízii odvysielaný dokument, v ktorom boli ukázané kontajnery nepredaného alebo vráteného tovaru v skladisku Amazonu, určené na likvidáciu na základe dohôd podpísaných medzi touto spoločnosťou a treťostranovými maloobchodníkmi.
Britská módna značka Burberry vlani vyvolala pobúrenie, keď sa priznala, že každý rok spálila nepredané ošatenie, doplnky a parfumy v hodnote 28,6 milióna libier ako opatrenie pred tým, aby bol tento tovar lacno rozpredaný.
Zámerom danej značky bolo zachovať jej exkluzivitu a luxusnosť. Neskôr sa vyjasnilo, že táto prax je v predmetnom odvetví relatívne bežná.
Philippeho úrad uviedol, že výnimky budú mať produkty, ktoré sú po určitom termíne už nepoužiteľné.